• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.03.05, 07:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Eesti 90 päeva kütusevaru mahub ühte suurde tankerisse

Riik ei kavatse kütuse riikliku varu hoidmiseks eraldi mahutiparki ehitada.
Läinud neljapäeval otsustas valitsus asutada riigile kuuluva äriühingu AS Eesti Vedelkütusevaru Agentuur, mille kanda jääb riigi kütusevaru hankimine ning hoiustamine, kirjutab Eesti Päevaleht.
2010. aasta 1. jaanuariks peab Eestil olema kütusevaru, mis vastab vähemalt 90 päeva keskmisele sisemaise tarbimise kogusele. Eesti väiksust arvestades mahuks kogu vajalik 250 000tonnine varu suuremasse naftatankerisse.
Seaduse kohaselt peab Eesti hoidma oma territooriumil järgmise aasta 1. jaanuarist vähemalt 15 päeva kütusevaru. Samas ei näe vedelkütusevaru agentuuri äriplaan ette eraldi mahutipargi ehitamist ning omamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Seni kui läbi Eesti toimub aktiivne kütuse transiit, pole ükski mahutipargi omanik huvitatud seisvast kaubast,? selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vedelkütusevarude projektijuht Alan Vaht. Samas ? kui praegu ehitada kütuse hoidmiseks Eestisse uued suured mahutid ja ühel hetkel peaks Venemaalt tulev transiit vähenema, tekiks omakorda küsimus, miks oli vaja suure raha eest mahutite kapasiteeti nii palju tõsta. Seepärast hoiustatakse ülejäänud (ehk 75 päeva) kütusevaru välisriikides.
Praegu on Eestil leping olemas Rootsiga, lähiajal sõlmitakse see ka Taaniga. Lisaks käib töö selles suunas, et nimekirja lisanduksid Soome ning Saksamaa. Eesmärgiks pole seejuures riikliku varu võimalikult suur hajutamine välisriikide vahel. Pigem tekib sellega võimalus valida, kus on varu hoidmine kõige odavam.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele