• OMX Baltic0,1%294,67
  • OMX Riga−0,25%914,69
  • OMX Tallinn−0,08%1 984,24
  • OMX Vilnius0,51%1 235,09
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,12%9 272,47
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,27
  • OMX Baltic0,1%294,67
  • OMX Riga−0,25%914,69
  • OMX Tallinn−0,08%1 984,24
  • OMX Vilnius0,51%1 235,09
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,12%9 272,47
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,27
  • 15.06.05, 08:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Välimeediafirmad paluvad uue seaduse välja kuulutamata jätta

Poliitreklaami piiramise suurimad kaotajad, välimeediafirmad, läksid vasturünnakule paludes abi presidendilt ja õiguskantslerilt.
Viis Eesti Välimeediaettevõtjate Liitu kuuluvat firmat tõmbusid eile ringkaitsesse ja saatsid president Arnold Rüütlile kaheksaleheküljelise pöördumise, kus paluvad riigipeal jätta välja kuulutamata vaid kuus päeva tagasi riigikogus vastuvõetud nn poliitilise välireklaami piiramise seadus, kirjutab Postimees.
Meediafirmad panid presidendile õiglase otsuse langetamiseks kaasa vandeadvokaat Kaido Uduste koostatud spikri ? juriidilise analüüsi, mille põhjal on valimisreklaami keelamine linnatänavatel vastuolus nelja põhiseaduse punktiga, rikub ettevõtlus- ja väljendusvabadust ning võrdsuse põhiõigust.
Parlamendi otsuse peale kaebajad rõhuvad eelkõige ebavõrdsele kohtlemisele: kui kõik muud reklaamikanalid, televisioon, raadio ja trükimeedia, tohivad reklaamimöllu tippajal igasuguste kitsendusteta poliitikute valimispropagandat inimeste ette paisata, siis samal ajal seotakse välimeedial käed.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda enam, et seaduse jõustumine annaks piilarite ehk linnatänavatelt tuttavate kolmnurksete reklaampostide, suurtahvlite ja postitahvlite omanike rahakotile tugeva löögi.
Spetsialistide hinnangul jääksid välimeediaettevõtted keelu pärast sügiseste valimiste ajal ilma viiest kuni kümnest miljonist kroonist erakondade valimiskampaania rahast.
Et tõenäoliselt kuulutab president tema nn kodupartei, Rahvaliidu häälte abiga vastuvõetud seaduse siiski välja, on meediafirmad tulle pannud ka teise raua. Abipalve läks eile teele õiguskantsler Allar Jõksile, kes peab andma vastuse, kas keeluseadus on vastavuses põhiseadusega.
«Igal inimesel, kellel on terve mõistus, saab aru, et see seadus on imelik ? loodame väga, et president ja õiguskantsler saavad sellest jaburusest aru,» lausus välimeediafirmade liidu esimees, Clear Channel Eesti tegevjuht Indrek Tappo.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele