• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 21.07.05, 08:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Saaremaa süvasadamas võimalik ka kaubavedu

Saaremaa sadama eestkõnelejad on aastaid eksitanud üldsust juttudega tulevasest sadamast kui ainult lõbusõidusadamast.
Alles nüüd, kui sadamaehitus alanud, tunnistatakse, et selle kaudu hakatakse vedama ka kaupa, kirjutab Eesti Päevaleht.
Endine Saare maavanem, riigikogu ja Tallinna Sadama nõukogu liige Jüri Saar ütles, et Küdema lahe süvasadamasse ootavad saarlased eelkõige ro-ro-tüüpi reisilaevu, millel saavad sõita ka kaubaautod ning kaubakonteinerid. ?Aparell autode ja busside mahasõiduks on sinna kavandatud.?
Saar lisas, et saarlaste jaoks pole lõbusõidulaev eriti hea variant. ?Sest kruiisituristi pealt saarlased suurt teenida ei saa, kuid reisilaevaga saabujad sööksid ja ööbiksid ka Saaremaal,? lausus Saar. ?Aga kaubasadamat selles mõttes, et sinna tuleksid kraanad, puistekaubad, kivisüsi, palgid ? sellist asja ei tule.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tänase Eesti Päevalehe arvamusküljel kirjutab Maimu Berg, et mitu autoriteetset isikut on talle tunnistanud Küdema lahte kaubasadama rajamist. Konkreetselt viitab Berg, kelle maakodu asub Küdema lahe ääres, poolteist kilomeetrit tulevasest sadamast, et kaubasadama rajamist pidas enesestmõistetavaks ka Tallinna Sadama nõukogu liige Vilja Savisaar.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri Edgar Savisaare sõnul on Maimu Berg asjast kas valesti aru saanud või kirjanduslikult liialdanud.
?Saaremaa süvasadam on esimeses järjekorras mõeldud kruiisilaevadele, teises järjekorras võiks ta olla ka reisilaevade sadam. Kaubasadama funktsiooni täidab Saaremaal Roomassaare sadam ja seda peaks ta edaspidigi tegema,? lausus minister.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele