Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Libesõiduspetsialist libises kohtuvaidluse tõttu pankrotihaamri alla
Tartu maakohus kuulutas Illimar Maasingu kui füüsilise isiku pankroti välja tänavu juulis. Maasingu kohustused ulatuvad umbes viie miljoni kroonini, millest veidi üle kahe miljoni krooni moodustab OÜ Belesta tütarfirma, pankrotis oleva ASi Investa-R kasuks välja mõistetud summa. Suuri summasid võlgneb Maasing ka oma lähisugulastele, kellelt ta laenas üksteist aastat tagasi raha Satwo asutamiseks ning osaluse ostmiseks.
?Vastaspoole advokaadid eesotsas Paul Varuliga tegid sigahead tööd ja suutsid valge mustaks rääkida,? lausub antud asjas kaks korda kohtus võitnud ja lõpuks ikka kaotajaks jäänud Maasing ning lisab, et vaidlus 1997. aastal sõlmitud Satwo optsiooniaktsiate ostu-müügilepingu üle oli puhtalt tõlgendamise küsimus. Kohus leidis, et kuna Maasing pole lubatud aktsiad välja ostnud, on lepingu teisel osapoolel õigus nõuda kahjutasu. Maasing ei ostnud aktsiaid, sest likvideeritud Satwo aktsiatel polnud enam mingit väärtust.
?Kaalusin olukorda ja leidsin, et kuna rahalisi nõudeid on nii palju, on õige käitumine esitada enda vastu pankrotiavaldus,? räägib autokooli OÜ Autosõit projektijuht ja juhatuse liige Maasing. ?Minu poolt on hea tahe olemas, et palgatööga oma võlad tasa teenida.? Maasingu kinnitusel ei oma ta kinnisvara ega osalusi firmades. ?Kohtumäärusega on lubatud mul erandkorras jätkata Autosõidu juhatuse liikmena,? lisab Maasing, kes on aastaid propageerinud säästlikku sõitu ning aidanud rajada libesõidurajad Tartu ja Tallinna.
Illimar Maasing leiab, et tegelikult on tema põhjalaskmise taga Belesta, mis üheksa aastat tagasi võttis üle ka Satwo kui oma peamise konkurendi Fordide müümisel ning algatas ettevõtte likvideerimise. ?Belesta tahtis iga hinna eest kätte saada Lõuna-Eesti turuosa ja Jõe tänavas asuvat kinnistut, kus asub müügi- ja hooldekeskus,? seletab Maasing. Täna tegutseb selles autokeskuses sootuks uus firma, Renult?sid ja Daciaid müüv Autori AS.
Illimar Maasingu äripartner omaaegses Satwos, praegu ASi Silberauto Järve juhataja Kaidu Jalakas lausub, et ta ei parasta Maasingut ja samas head ka tema kohta ei ütle. ?Maasing käitus valesti, kui sõlmis minu selja taga diili Belestaga, ja see maksis talle lõpuks kätte,? sõnab Jalakas. ?Belesta on firma, mis ei hävi kunagi, hävivad vaid Belesta partnerid.?
Pankrotihalduri Indrek Lepsoo kinnitusel on Illimar Maasing ilmselt üks esimesi võlgnikke, kes on esitanud kohtule avalduse võlgadest vabastamise menetluse algatamiseks. ?See variant saab käiku minna aga alles pärast pankrotimenetluse lõppemist,? täpsustab Lepsoo. ?Ei ole välistatud, et pankrotiprotsess võib lähitulevikus laheneda hoopis kompromissiga.?
Belesta juhatuse esimehe Kalle Leedi sõnul ei pea ta Illimar Maasingut õnnetuks kannatajaks. ?Ma küsiks hoopis vastu, et miks on kohtud tema kahjuks otsuseid varemgi teinud,? seletab Leet. ?Satwo juhatuse liikmeid Maasingut ja Jalakast karistati ju 90ndate teisel poolel tingimisi selle eest, et Satwo müüs autosid ilma käibemaksuta.? Leedi kinnitusel võitsid nad Illimar Maasingut viimases vaidluses tänu advokaatide tarkusele.