Ülo Toomsalu • 1. november 2005 kell 5:45

PM: Euroveokid soosivad Venemaal käies üha enam Via Hanseaticat

Valga?Narva maantee järsult suurenenud populaarsus välismaa veokijuhtide seas sunnib Via Hanseatica töörühma tõsiselt transiidi arendamisele mõtlema.

Pärast läinud aasta 1. maid, mil kolm Balti riiki liitusid euroliiduga ja piirid avanesid, on üha enam veokijuhte otsustanud kasutada just siinseid teid, et oma kaupa Venemaale viia. Ning paljud Saksa, Poola ja Leedu juhid sõidavad sinna just Valga?Tartu?Jõhvi?Narva maanteed pidi, kirjutab Postimees.

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen toob selle tõestuseks arvu: selle aasta esimese kvartaliga läbis Narva piiripunkti 42 protsenti rohkem veoautosid kui mullu sama ajaga. Siis Eesti teatavasti veel euroliidus polnud.

Sealjuures kasutavat Euroopa rekkamehed puhuti piiriületust Narvas isegi selleks, et Moskvasse minna, mitte ei hakka sinna sõitma läbi Läti või Leedu, mis tundub kaardil justkui otsem tee.

Tartus rahvusvaheliste autovedudega tegeleva Astar Transpordi juhatuse liige Margus Metsma ei näe põhjust imestada, et eurooplastest veokijuhid just seda teed eelistavad.

«Ma ei tea Eesti inimese seisukohta, aga mujalt inimene sõidab nii kaua kui võimalik mööda turvalisemat teed, mööda Euroopa Liitu,» sõnab ta. «Mööda Venemaad sõidetakse ikka nii vähe kui saab.» Lisaks ei saa Metsma sõnul näiteks toiduaineid Eestist muudmoodi Venemaale viiagi kui ainult läbi Narva. Luhamaa piiripunktis puuduvat selleks vajalik veterinaararst. Ka see suunab rekkajuhte just Valga?Narva kaudu sõitma.

Et Hansatee populaarsus veokite seas kasvab, otsustaski Via Hanseatica töörühm uue teemana plaanidesse transiidi lisada.

Hetkel kuum