• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 01.11.05, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Euroveokid soosivad Venemaal käies üha enam Via Hanseaticat

Valga?Narva maantee järsult suurenenud populaarsus välismaa veokijuhtide seas sunnib Via Hanseatica töörühma tõsiselt transiidi arendamisele mõtlema.
Pärast läinud aasta 1. maid, mil kolm Balti riiki liitusid euroliiduga ja piirid avanesid, on üha enam veokijuhte otsustanud kasutada just siinseid teid, et oma kaupa Venemaale viia. Ning paljud Saksa, Poola ja Leedu juhid sõidavad sinna just Valga?Tartu?Jõhvi?Narva maanteed pidi, kirjutab Postimees.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen toob selle tõestuseks arvu: selle aasta esimese kvartaliga läbis Narva piiripunkti 42 protsenti rohkem veoautosid kui mullu sama ajaga. Siis Eesti teatavasti veel euroliidus polnud.
Sealjuures kasutavat Euroopa rekkamehed puhuti piiriületust Narvas isegi selleks, et Moskvasse minna, mitte ei hakka sinna sõitma läbi Läti või Leedu, mis tundub kaardil justkui otsem tee.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tartus rahvusvaheliste autovedudega tegeleva Astar Transpordi juhatuse liige Margus Metsma ei näe põhjust imestada, et eurooplastest veokijuhid just seda teed eelistavad.
«Ma ei tea Eesti inimese seisukohta, aga mujalt inimene sõidab nii kaua kui võimalik mööda turvalisemat teed, mööda Euroopa Liitu,» sõnab ta. «Mööda Venemaad sõidetakse ikka nii vähe kui saab.» Lisaks ei saa Metsma sõnul näiteks toiduaineid Eestist muudmoodi Venemaale viiagi kui ainult läbi Narva. Luhamaa piiripunktis puuduvat selleks vajalik veterinaararst. Ka see suunab rekkajuhte just Valga?Narva kaudu sõitma.
Et Hansatee populaarsus veokite seas kasvab, otsustaski Via Hanseatica töörühm uue teemana plaanidesse transiidi lisada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele