Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BRS lõi valitsuse peale käega

    "Meile on saanud selgeks, et valitsus ei ole hetkel valmis tegema sisulisi otsuseid, samuti pole pakutav hind meile vastuvõetav," kirjutas BRSi nõukogu liige Jüri Käo pressiteates. Tema kinnitusel on BRS valmis jätkama siinses raudteeäris või müüma aktsiad teistele tugevatele ostjatele, kes sobivad Eesti Raudteele heaks investoriks.
    Käo sõnul jätkatakse seni huvi näidanud välisinvestoritega läbirääkimisi. Ta lisas, et paari kuu jooksul peaks olema selge, kes ja millise hinnaga ostab BRSi. Käo ei välistanud siiski kõneluste jätkumist riigiga - juhul kui viimane teeb realistlikuma pakkumise.
    "Leiame, et valitsuse viited teiste ostjate eeldatavale huvipuudusele Eesti Raudtee aktsiate vastu on pigem tavapärane katse mõjutada Eesti Raudtee aktsiate hinda," nentis Käo.
    Majandusminister Edgar Savisaar teatas seepeale, et Jüri Käo on midagi segamini ajanud. "Mitte meie ei soovinud ilmtingimata raudteed osta, vaid BRS soovis seda müüa ja käis meile raudteeaktsiaid pakkumas. Meie astusime läbirääkimistesse BRSi ettepanekul, mitte vastupidi," ütles ta.
    "Ma ei usu, et läbirääkimised erainvestoritega kujunevad BRSi jaoks kergemaks kui valitsusega, kui nad jätkavad sama hinna küsimist, mis meie silmis on üle pakutud," lausus Savisaar.
    "Seniste läbirääkimiste tulemusi valitsuse kabinetiistung ka arutas ja võttis vastu täiesti sisulise otsuse - Eesti riik soovib selle omanike poolt müüki pandud raudtee tagasi osta, kuid loomulikult ei tee me seda mis tahes hinnaga ja mistahes tingimustel. Valitsus leidis, et raudtee aktsiate eest küsib BRS liiga palju," rääkis majandusminister.
    Esmaspäevasel kabinetiistungil toetas valitsus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi seisukohti ASi Eesti Raudtee enamusaktsiate taasriigistamise suhtes.
    Peaminister Andrus Ansip kommenteeris, et Eesti Raudtee 66% osaluse ostuotsuse langetamisel on siiski peamine argument hind.
    "Kui hind on soodne, siis riik ostab aktsiad, kui ei ole majanduslikult soodne, siis ei osta. Aktsiate müügi inistsiatiiv on selgelt müüja poolel ning lõplik otsus selgub pärast hinnaläbirääkimiste tulemuste selgumist," lisas peaminister Ansip.
    Savisaar väljendas pahameelt selle üle, et BRS kasutab hinnapressingut. "BRSi omanikud on raudteelt juba küllalt teeninud ja selle ostu juba tasa teinud. Pole õige maksumaksjalt viimast koorida. Hind peab olema õige ja õiglane," ütles ta.
    Savisaar rõhutas, et ministeeriumiga on pidanud kõnelusi mitmed firmad, kes on huvitatud BRSi aktsiate ostmisest.
    Valitsus tegi ministeeriumile ülesandeks jätkata läbirääkimisi ASi Eesti Raudtee enamusaktsiate riigile tagasiostmiseks, võttes aluseks ministeeriumis tehtud hinnaanalüüsi, kuid tõenäoliselt vaadatakse nüüd üle nii pakutud hind kui ka motivatsioon raudtee osta.
    Praegune hinnaanalüüs nägi ette aktsiate ostmise 2,1-2,2 miljardi krooni eest. Valitsus ei pidanud õigeks ega õiglaseks BRSi pakutud hinda 2,5-2,6 miljardit krooni.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.