Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muuga: importkonteinerite rohkus sadamas aeglustab tööd

    Vedajate sõnul on paljud autojuhid ka töökohta vahetanud, kuna kunagi ei ole teada, kas ooteajaks on pool või seitse tundi. Lõppkokkuvõttes kannatab kõige enam klient, kes kaupa saadab või seda ootab.
    Muuga konteinerterminali kommertsdirektori Igor Zimini sõnul oli autode terminalis viibimise aeg eelmisel aastal keskmiselt 94 minutit. Tänavu jaanuaris oli see näitaja 97 minutit.
    "Aja sisse on arvestatud kõik operatsioonid, nii need, mis on seotud konteineri vahetu väljastamisega laaduri poolt, kui ka kõik toimingud, mis on seotud autode ja kauba vormistamisega, tollivormistuse ning ohutusnõuetega seonduvad operatsioonid," sõnas Zimin.
    Zimini sõnul ei rahulda eelpool nimetatud konteineri väljastamise aeg lisaks ekspedeerijatele ka terminali ennast. Tema sõnul kujunes kasvutendents välja viimase kolme-nelja kuuga, mille põhjuseks oli tema sõnul mitte niivõrd konteinerikäibe kasv, kuivõrd kaubavoogude struktuuri ning kauba edasiliikumise teekonna muutus.
    Suurimat peavalu valmistavad importkonteinerid. Importkonteinerite osakaal ladustatatavas kogumahus suureneb pidevalt. Kui veel eelmise aasta septembris seisis terminali platsidel ligikaudu 600 konteinerit päevas, siis detsembris ning jaanuaris 900 ringis. 30% neist viibis Zimini sõnul terminalis üle 14 päeva.
    "See on absoluutselt ebanormaalne, kuna kaubaga konteinerite pikaajaline seismine terminalis pikendab konteinerite väljastamisaega autotranspordile ja raudteele, muutes seda samas ka kallimaks. Oleme tänulikud nendele vähestele ekspedeerimis- ja autotranspordifirmadele, kes meie vahel kaks aastat tagasi saavutatud kokkuleppe kohaselt on leidnud võimaluse meie ühistegevuse planeerimiseks konteinerite vastuvõtu ja väljastamise osas," lausus Zimin.
    Peavalu valmistab vedajatele muuhulgas ka asjaolu, et osakondadele on puhkepausi pidamiseks kehtestatud küll kindlad kellaajad, kuid nad teevad seda erinevatel aegadel, mistõttu ei saa kunagi ette teada, kui kaua protseduurid aega võivad võtta.
    Eesti Logistikaühingu juhatuse liikme Illimar Pauli sõnul piirab Eesti ainsa konteinerterminali ebaefektiivsus konteinerkaupade Eestit läbiva transiidi kasvu. Uued kaubavood on tema sõnul siirdunud Eesti asemel naaberriikidesse. Näiteks kasvas konteinervedude maht Klaipedas Pauli sõnul 2005. aastal 60%.
    "Muuga CT käitumist soosib monopoli staatus. Konkurentsi puudumine ei motiveeri terminali omanikke kulutama ressursse efektiivsuse kasvatamiseks. Näiteks on Soomes nii Kotkas kui ka Haminas tekitatud teadlikult konkurents kahe konteinerterminali vahel eesmärgiga pakkuda klientidele valikuvõimalus, mis ühtlasi ajendab ka konkureerivaid terminale oma tööd parandama," ütles Paul. Temas sõnul kulub Helsingi sadamas konteineri kättesaamiseks aega kaheksa minutit.
    Konteinerite kättesaamisel on olukord olnud probleemne juba aastaid, mida kinnitab ka ülal toodud pilt.
    Täna loodetakse olukorrast väljapääsu Sillamäe Sadama näol, kus juba sellel aastal alustatakse konteinerite käitlemist mobiilkraanadega.
    Äripäev püüdis ka Tallinna Sadama juhatuse esimehelt Ants Kaljurannalt antud teemal kommentaari saada, kuid saadetud päringutele vastust ei saadud. Loodetavasti on neil ikkagi huvi kommentaare jagada.
    Muuga CT töökorraldus on EEAs probleemsete teemade hulgas olnud juba aastaid. Pika aja vältel on kogunenud erinevaid sadama "pildistamisi", terminalis on tehtud küll mitmesuguseid muudatusi, kuid kahjuks ei ole kuhugi kadunud probleem, et konteineri kättesaamiseks võib aegajalt kuluda 6-8 tundi.
    Viimati kohtusime Muuga CT juhtkonnaga 2005. a detsembrikuu lõpus. Meile tutvustati terminali arengu- ja investeeringuplaane. Näha on, et Muuga CT soovib areneda. Miks on siis eelnevatel aastatel toimunud kohtumised MCT teeninduse parandamise ja uuele tasemele viimise teemal lõppenud mitte millegagi, miks vedajad on endiselt rahulolematud?
    Viimastel päevadel MCT kliente küsitledes on näha, et möödunud aastatega võrreldes võib märgata nihet, selleks aga, et pürgida transiitmaa arvestatavaks konteinerterminaliks, on veel pikk maa käia. Soovime neile ainult avatud meelt ja head koostööd partneritega.
    Juunis 2005. aastal kirjutati alla uute seadmete tarnelepingule, mis lubab muuta eelkõige autotranspordi käitlemistehnoloogiat. Lisaks sellele läks novembris käiku üks lisalaadur. Käimas on viie hektari suuruse konteinerite hoiustamisplatsi ehitus. Kokku investeerisime eelmisel aastal infrastruktuuri arengusse üle 150 miljoni krooni. Tulemusi on oodata alles selle aasta mais-juunis. Terminali arengukava on meil paika pandud kuni 2015. aastani.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.