Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Modelliks inimene tänavalt

    Otsus, kas kasutada reklaamis ideaalset modelli või inimest tänavalt, sõltugu reklaamitavast kaubast, brändikuvandist ja sellest, mida reklaamiga tarbijale öelda tahetakse.
    Elioni kommunikatsioonijuht Sigrid Karu-Holloway möönab, et nii tippmodelliga kui ka tavalise inimesega reklaamid võivad olla edukad.
    Seda, kas reklaamis kujutada tavamaailma või ideaalmaailma ning millist modellitüüpi kasutada, tuleb otsustada lähtudes eelkõige reklaamitavast tootest, brändi positsioneeringust ja sihtrühmast.
    Elioni kommunikatsioonikeele oluliseks põhimõtteks on, et reklaam peab tekitama emotsiooni vaatajas endas, mitte kajastama kellegi teise oma. Elion soovib olla oma kliendile lähedal ja rääkida kliendiga temale arusaadavas keeles.
    "Me ei loo oma reklaamides nii-öelda kunstlikku reklaamimaailma, kus olukorrad ja inimesed on ebareaalsed. Näitame pigem situatsioone elust enesest, kus vaataja tunneb olukorra ära, kuna on ka ise midagi sarnast kogenud," märgib Karu-Holloway.
    Sellest põhimõttest lähtuvalt kasutabki Elion oma reklaamides tavalisi reaalseid inimesi. Väga tihti on modellideks ka Elioni enda töötajad.
    Karu-Holloway usub, et näiteks eksklusiivsete brändide reklaamides, mille taotlus on luua emotsioon millestki tavainimesele kättesaamatust, on kuulsuste ja tippmodellide kasutamine õigustatud.
    Brändide puhul, mille roll on olla meie igapäevase elu praktiline osa, on aga pigem põhjendatud reklaamikeel, kus klient samastub reklaamides esitatud situatsiooniga.
    Tallinna Ülikooli reklaami ja meedia osakonna juhataja Tiina Hiob nendib, et otsus, kas kasutada nii-öelda normaalset või äärmiselt ilusat, pigem anomaalset modelli, tuleneb reklaamitavast kaubast ja sihtrühmast ning on ratsionaalselt põhjendatud, mitte hetketrendi küsimus.
    Põhjus, miks mõne kaubamärgi kommunikatsioonis on otsustatud tavalise või ideaalse modelli kasuks, võib olla ka positsioneerimine, eristumiseks eelduse loomine.
    Kui konkureerivad kaubamärgid eelistavad näidata ideaalset ilu, võib vahettegevaks saada just vastupidine lähenemine. Näitena võib siinkohal tuua kas või kosmeetikasarja Dove reklaamid.
    Hiob ütleb, et tavaliste inimeste kasutamine pole pelgalt reklaamitrend ja meenutab hiljutist uudist liigsaledate modellide diskvalifitseerimisest Hispaania moe-show'l.
    "Tasahaaval hakkab normaalsus pildile tulema. Kuid seda, et inetus hakkaks vahendama kauba omadusi, pole põhjust arvata," on Hiob kindel. Ta oletab, et ehk on kergem tajuda ka kuuluvustunnet, kui reklaaminägu ei jää reklaamikõnetuse objektist kosmilisse kaugusse. Ilmselt on reklaamipraktikas hakatud leidma põhjendusi nii-öelda normaalsuse kriteeriumidele vastavate modellide kasutamisele. Aga ideaalne ilu ei kao reklaamist päriselt kuhugi.
    Kindlasti ei tohiks suhtuda pealiskaudselt vahetegemisse ülima ilu ja normaalsuse vahel. Siin on piirid hägused ning liikuvad. Ilu on taju küsimus.
    "On tehtud eksperimente nägude ja erinevate näoosade kombineerimisega ning tulemuseks oli tõdemus, et ilu on üsna keskpärane nähtus. Äärmine kaunidus ning inetus hälbivad keskmisest. Aga keskpärasuse skaala on küllalt pikk," nendib Hiob.
    Varasematel aegadel kasutati reklaamides ainult täiuslikke, sageli isegi naivistlikult kauneid modelle ja situatsioone (näiteks Ameerika 50ndate reklaamides).
    1990. aastatel hakkas maad võtma põnev vastupanuliikumine ja reklaamidesse pääsesid isegi karakterlikult inetud inimesed. Neid kasutati pigem humoorikate reklaamide puhul, haruharva samastumiseks. Enamasti näitamaks, mis juhtub, kui reklaamitavat toodet ei tarbita.
    Nüüd on aga kätte jõudnud tavaliste inimeste tähetund. Olgu selle põhjuseks mõistmine, et tarbijal on lihtsam samastuda naabri-Karlat meenutava onkliga kui modelliagentuuri modelliga, või lihtsalt soov eristuda teistest brändidest.
    Klassikaliselt on ilusate inimeste pärusmaaks olnud kosmeetikareklaam. Dove murrab siin julgelt ja tänuväärselt teed. Näitab tavalisi inimesi ja tedretähniline mitte kõige saledam keha pole takistuseks.
    Puhastusvahendite reklaamid on teine suurem ala, kus peaasjalikult tavalised inimesed tegutsevadki. Reegel on: mida odavam puhastusvahend, seda koledamad ja vanemad on modellid.
    Tarbijad on järjest teadlikumad reklaami mõjust, ülesehitusest, eesmärkidest. Keeruline ja riskantne oleks praegusaja tarbijale läbikumavalt võltsi maailma müüa.
    Uus suund on ausus ja ehtsus, mitte enam lavastamine. Just tavalised inimesed on need, kelle sõnu uskuma on hakatud ning kes suudavad edastada realistlikuma ja ehedama sõnumi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.