Automaksust on saamas kõige piinlikum etendus maksufestivali kavas, aga mitte opositsioonierakondade koomikute, vaid valitsusliidu enda ebakindluse tõttu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikogu tuleb opositsioonierakondade survel Isamaa juhi Urmas Reinsalu innukal vedamisel sel nädalal erakorraliselt kokku. Opositsioon soovib perspektiivis mootorsõidukimaksu tühistamist ja valmistub selle turjal ratsutama ka eelseisvatel kohalikel valimistel, haaras nüüd kinni Eesti 200 juhi Kristina Kallase sõnadest, et automaksu võiks 2027. aastast kaotada.
Rõõmu, mis on valitseva koalitsiooni juhte haaranud Eesti majanduse edu üle, valijad tõenäoliselt ei jaga, kirjutab Delovõje Vedomosti poliitikavaatleja Elkond Liebmann.
Eesti 200 juht ütleb saates „Poliitikute töölaud“, et kuna enam ei ole võlaspiraali hirmu, on ka põhjendatud, et 2027. aastast automaksu enam ei oleks.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.