Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti sadamad on muutunud regionaalse arengu keskusteks

    Eesti Sadamate Liidu liikmed on liidu kümne tegevusaasta jooksul jõudsalt suurendanud nii kauba kui ka reisijate hulka, suurim sadamaid koondav ettevõte AS Tallinna Sadam kavatseb lähiaastatel arengusse investeerida 300 miljonit eurot (4,65 miljardit krooni).
    Sadamaseadus ja selle alamaktid määrasid selgelt ja vastuoludeta sadamategevuse mängureeglid. Nüüd tuleks seadust n-ö noorendada, sest vana jääb arengule jalgu, eriti sadamatele juurdeehituste tegemisel ja reservalade kasutussevõtmisel. Puudulike õigusregulatsioonide taha on hakanud takerduma investeeringud.
    Eesti Sadamate Liidu liikmed on liidu kümne tegevusaasta jooksul jõudsalt arenenud, ka seadusandluses on korda läinud hulk läbimurdeid saavutada. Nii oli kasulik riiklik otsus Muuga sadama vabatsooni kehtestamine (hiljem ka Sillamäel).
    Riigi otsus osutada jäämurdmise teenust ka regionaalsetele sadamatele - Pärnu, Kunda (nüüd ka Sillamäe), Paldiski ja väiksemad kaubasadamad Tallinna ja Kopli lahe ääres - ei andnud võimalust areneda mitte ainult sadamatel, vaid nende regioonide majandusel laiemalt.
    Eesti sadamate kaubakäibe suurenemisele aitas kaasa sadamavaldajate otsus anda kaupade sissetoomine ja laevade lastimine sadamaoperaatoritele. Sellega laienes sadamate kaubanomenklatuur.
    Tallinna Sadamast ja teistestki said nn landlord-tüüpi sadamad, kelle ülesanne on luua soodne keskkond sadamaoperaatoritele.
    Seoses rahvusvahelise transpordi ja sadamateenuste tugeva konkurentsiga ja probleemide kiireloomulisusega tuleks riigil pidada läbirääkimisi otse Venemaaga, mitte kavandada seda ainult euroliidu Venemaa-poliitika kaudu. Tihti tehakse sadamate tulevikuprognoose lähtuvalt Vene kütusetransiidist. Väidetakse, et sadamate tulevik sõltub vaid Vene toorme ekspordimahtudest. See ei ole õige.
    Venemaa osakaal Eesti veostes on küll määrav, kuid mitte ainult tooraine osas, sest Venemaa on ka transiidimaa ning suurendab oma positsiooni selles vallas pidevalt. Hiinas, Koreas, Jaapanis valmistatud kaubad otsivad maismaaühendusi Euroopa turgudele. Venemaad läbiv transiit võib liikuda tarbijani ka Eesti transpordisüsteemi kaudu. Venemaa on ka olmetehnika, elektroonika, tekstiili, autode jt kaupade lõputute võimalustega tarbijariik. Tuleb arvestada, et need kaubad võivad liikuda Eesti kaudu.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.