• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.11.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Süvasadamal pole veel passigi

Ei tahaks nõus olla ÄP juhtkirja ettepanekuga ehitada Saaremaa süvasadama "päästmiseks" mandri ja Muhu vahele sild. Peame oluliseks avaliku sektori investeeringute läbimõeldust, põhjalikkust ja seaduste järgimist. Eesti Rohelise Liikumise ja Eestimaa Looduse Fondi algatatud kohtuasjas viitasime liigsele kiirustamisele ja uuringute kehvale kvaliteedile. Nii selguski hiljem nt ehitajale üllatuseks, et vaiu tuli hakata rammima mitte paekivi-, vaid liivapinnasesse. Mis veel kurioossem - sadama käikulaskmisega oli sedavõrd kiire, et see tegutseb sisuliselt illegaalselt, omamata tänaseni seadusega nõutavat sadamapassi! Juhtum, mis ei mahu isegi mõiste "JOKK" alla.
ÄP suhtumine, et sillaprojekt on "soikunud" tasuvus- ja keskkonnauuringutesse, on äärmiselt kahetsusväärne - hakata vaiu rammima? Õnneks ei jaga ÄP tormakust valitsus, mis on 10.03.2006 korraldusega nr 170 algatanud "Sõitjate ja kaupade üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava." Kava hindab eri liikumisviiside majanduslikke, sotsiaalseid ja keskkonnamõjusid. Tegu pole mitte sillaprojektiga, vaid kavaga, mis kaalub võrdselt kõiki väina ületamise võimalusi, sh senisest tihedamat praamiliiklust.
Rohelised pole saanud juba eos blokeerida süvasadama kaubasadamaks arendamise võimalust, sest arendaja on algusest peale rääkinud vaid reisisadamast. Küll aga oleme ennustanud, et arendaja tuleb avalikkuse ette murega, et maksumaksja rahaga ehitatud reisisadam toob riigile kahjumit ning mure lahendaks kaubasadam koos sillaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Peep Mardiste

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele