• OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,43%6 290,77
  • DOW 300,3%44 389,22
  • Nasdaq 0,77%20 890,18
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,45
  • OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,43%6 290,77
  • DOW 300,3%44 389,22
  • Nasdaq 0,77%20 890,18
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,45
  • 27.11.06, 13:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eurotunnel ähvardab likvideeruda

Eurotunnelit haldav rahvusvaheline grupp teatas täna, et kavatseb algatada likvideerumisprotsessi, kui võlausaldajad ei kiida heaks ettevõtte uut restruktureerimiskava.
Suurbritannia ja Prantsusmaa ühisettevõtte võlad ulatuvad 6,2 miljardi euro ehk 97 miljardi kroonini, mis tekkisid peaasjalikult 1994. aastal avatud tunneli ehitamise ajal, vahendas postimees.ee BBCd.
Projekt sattus aga kiiresti majanduslikesse raskustesse, kuna tunnelit läbivate reisijate hulk ei vastanud ootustele.
Täna hääletamisele pandav restruktureerimisplaan näeb ette uue tunnelit haldava firma loomist, milleks võetaks suurpankadelt, sealhulgas Goldman Sachsilt, Deutsche Bankilt ja Citigroupilt, veel 2,84 miljardi Briti naela ehk ligi 65,7 miljardi krooni suurune laen. Grupi seniste aktsionäride osalus peab kava kohaselt loodavas ettevõttes ulatuma vähemalt 13 protsendini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eurotunneli pressiesindaja sõnul tegi firma juhtkond võlausaldajatele kõige realistlikuma ja tasakaalustatuma võimaliku kava, milles arvestatakse kõigi erinevate osapoolte nõudmisi.
«See on lõplik plaan ja võlausaldajad peavad hääletama selle poolt. Kui nad hääletavad vastu, siis tähendab see likvideerimist,» nentis pressiesindaja.
Eurotunneli projekti suuremad võlausaldajad, kelle nõuete väärtus moodustab ligi poole ettevõtte koguvõlast, on uue restruktureerimiskava küll juba heaks kiitnud, ent plaani lõplikuks vastuvõtmiseks peab seda toetama tervelt kaks kolmandikku võlausaldajatest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele