Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Expert Tepee jääb kaubiku ja bussi vahele

    Vahe tarbesõidukite ning sõiduautode vahel väheneb iga päevaga. Just seda vahemikku täidabki Expert Tepee.
    Esimese asjana märgatakse uue Expert Tepee juures välimust: see kas meeldib või mitte. Külmaks see igal juhul kedagi ei jäta. Kriitikud peavad samas nentima, et ajast ja arust eelmise põlvkonna Experdiga võrreldes on Prantsuse autotootja teinud suure sammu edasi.
    Tuleb kohe tunnistada, et proovimasin oli suhteliselt lisavarustuserikas (nagu pea kõikidel proovisõitudel), mis alati mõjutab arvamust masinast.
    Võrreldes näiteks Renault Traficu istmetega variandiga on juhi sõidumugavus ning nähtavus ette ning külgsuunas parem, samas jääb Tepee alla sõidumugavuselt. Hinnavõrdluses on need kaks aga enam-vähem ühel pulgal.
    Iseenesest pole kaubikust bussi tegemine kuigi keeruline: tõsteti sisemist mugavusastet, kasutati kallimaid siseviimistlusdetaile, põhivarustus on rikkalikum ning müraisolatsiooni on rohkem.
    Paraku on just viimaselt Experdi kombiversioonis liialt kokku hoitud. Ei oska öelda, kas viga on Eestimaa teedes (ilmselt nii ongi) või milleski muus, aga veermikust tulenevat teemüra võiks salongis vähem kuulda.
    Teiseks. Inimene, kes on harjunud mõnusalt sõiduauto rooli keerama, roolis kohe kõige mugavamat asendit kätte ei saa. Rooli asendit ning istme kõrgust reguleerides saab sellega mõningaid kompromisse tehes siiski hakkama, aga midagi jääb nagu puudu.
    Testmasina kaheliitrine 136hobujõuline diiselmootor väärib aga kiitust. Kuigi buss on kogukas, on minek terav. Võimu jätkub ka suurtel kiirustel kuuenda käiguga möödasõite tehes. Selle eest võib Peugeot' meestele viie pihku visata. Tasub teada, et mootorid on valminud PSA grupi koostöös Fordiga.
    Lisaks nimetatud mootorile saab valida 2-liitrise 120hobujõulise (kuuekäigulise) ning 1,6-liitrise 90hobujõulise (viiekäigulise) diisel- ning 140hobujõulise 2-liitrise bensiinimootori vahel, mis kõik vastavad Euro4 saastenormidele.
    Kui juba hoog sees, tekib kindlasti küsimus: kuidas käitub Expert Tepee kurvides? Lühidalt öeldes väga hästi. Vedrustus on optimaalne, võib-olla kaks grammi pehmem kui Renault Traficul, kuid sellest piisab, et kurve kiiresti ilma karusselliefektita läbida. Kindlasti aitasid heal teel kaasa ka head Michelini rehvid.
    Expert Tepee salongist leiab ohtralt panipaiku. Masinaga reisile minnes ei tohiks olla probleemi, kuhu väiksemaid nipsasju panna.
    Pikkade küüntega naisterahvad võiksid aga olla ettevaatlikud, võimalus oma küüned murda on Tepees väga suur. Kui tekib vajadus avada päikesesirmis asuv peegel - ettevaatust!
    Üllatav oli, et Expert Tepees oli mõeldud asjale, mis sageli kipub autotootjatel ununema: tahavaatepeegli juures rippus ka lisapeegel, millesse vaadates saab hea ülevaate laste tegevusest tagaistmel, seega võiks masinat pidada väikestviisi perelemmikuks.
    Tepee võib mahutada ühtekokku üheksa inimest.
    Tagumisi istmeid saab nii kokku klappida kui ka välja võtta, tehes nõnda ruumi kaubale. Või mis veelgi parem: istmed välja, poroloon põrandale ja reisile!
    Ühest olulisest pisidetailist veel. Tagaluuk sulgub ühe tõmbega erilist jõudu rakendamata, mis teiste kombide puhul sageli ei õnnestu. Ja kui luuk tõesti ei sulgu, ei saa seda uuesti kinni käsi määrimata. Näpu määrimine on aga tänasele päevale iseloomulik.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.