• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,01%6 205,87
  • DOW 300,96%44 518,18
  • Nasdaq −0,53%20 261,02
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,01%6 205,87
  • DOW 300,96%44 518,18
  • Nasdaq −0,53%20 261,02
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 28.03.07, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hübriidauto omanikud võivad parkimissoodustuse kaotada

Tallinna linn võib peagi kaotada hübriidautode parkimissoodustuse, sest linnaametnike sõnul on taolisi autosid linnatänavatel ja seega ka soodustuse saajaid juba liiga palju.
Aripaev.ee-le saabunud vihje kohaselt sai sellise vastuse noor ema, kes plaanis tagasi tööle minna ja tasuta parkimise saamiseks hübriidauto osta. "Plaanisin osta Honda Civicu hübriidauto lootusega Tallinnas tasuta parkida, kuna parkimisala laieneb mõttetusse ulatusse. Ja et asjas enne kindel olla, helistasin transpordiametisse, et igaks juhuks saada kinnitust, et parkimise soodustus hübriidautodele jtkub," kirjutas vihjaja.
Noore ema sõnul vastati transpordiametist, et kuna Tallinnas on juba registreeritud ca 1000 hübriidi, siis sellest soodustusest soovitakse loobuda. Talle pakuti aastast luba, kuid kas seda hiljem ka pikendatakse, ei ole kindel.
"Tore muidugi, kui inimesed on investeerinud üle 100 000 krooni kallimasse autosse, et linnaõhku puhtamana hoida. Ja kuna nad seda juba teinud on, siis on see lisakulutus nende endi asi. Parkimisesoodustuse võib iga kell ära võtta. Ja see on linn, mis ennast eriti roheliseks ja kultuuripealinnaks tahab nimetada?" pahandas vihje saatja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aripaev.ee järelpärimise peale vastas abilinnapea Jaanus Mutli, et soodustus võib tõepoolest kaduda. "Soodustuse andmisega on Tallinn propageerinud keskkonnasäästlike sõidukite suuremat kasutuselevõttu, et vähendada mootorsõidukite negatiivset mõju keskkonnale ja tõsta liiklejate keskkonnateadlikkust. Parkimissoodustuse kaotamise võimalust on kaalutud, kuna hübriidmootoriga sõidukitele väljastatud parkimislubade arv on aasta-aastalt kasvanud," ütles Mutli.
Mutli sõnul näitab see, et hübriidmootoriga autode populaarsus on tõusnud, mis viitab ka inimeste teadlikkus paranemisele. See oligi üks soodustuse andmise eesmärkidest.
"Lisaks on probleemiks kujunenud aasta-aastalt suurenev kesklinna parkimiskohtade defitsiit. Plaanime praegu jõus olevad soodustused kindlasti üle vaadata. Millisel kujul hakkavad tulevikus soodustused keskkonnasõbralikele autodele kehtima, selgub lähiajal," lisas abilinnapea.
Soodustuse kaotamist või muutmist Mutli kuidagi hübriidautode ostjate suhtes ebaausaks ei pea, kuna tema sõnul ei tohiks hübriidmootoriga sõiduki soetamise ainsaks kriteeriumiks olla parkimistasu vabastuse saamine, vaid ikka soov aidata kaasa puhtama elukeskkonna kujundamisele.
"Üldtuntud asjaolu hübriidmootoriga sõidukite soetamisel on selliste sõidukite kõrgem soetusmaksumus ning väiksem ktusekulu ehk väiksemad ekspluatatsioonikulud. Ebaaus oleks olukord, kus Tallinna vana- ja südalinnas oleksid suurem osa parkimiskohtadest hõivatud hübriidmootoriga sõidukite poolt ning teist liiki sõidukeid ei oleks seetõttu võimalik parkida," selgitas Mutli.
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 30. jaanuari 2003 määrusele on hübriidmootoriga sõiduki parkijad parkimistasu maksmisest vabastatud. Hübriidsõiduki all mõistetakse osaliselt või täielikult elektrimootori jõul liikuvat sõidukit, mille kohta on tehtud vastav kanne sõiduki registreerimistunnistusele. Maksuvabastuse saamiseks tuleb esitada taotlus Tallinna Transpordiametile. Maksuvabastust tõendab transpordiameti poolt väljastatud vastav soodusluba.
27. märtsi seisuga on antud parkimissoodustus 140 hübriidmootoriga sõidukile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele