• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 02.04.07, 13:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn: Roheline Pealinn?

Tallinna Linnavalitsusest tulevad teated panevad tihti õlgu kehitama. Eks see ole vist sellise suurusega linna puhul paratamatu. Imelikuks muutub asi aga siis, kui lühikese aja jooksul antakse elanikele täiesti vastandlikke signaale.
Mäletatavasti algatas Tallinna linnapea Jüri Ratas eelmise aasta jaanuaris idee Euroopa Rohelise Pealinna tiitlist, mille saaks igal aastal Euroopas keskkonnahoiu alal kõige enam silma paistnud pealinn. Käesoleva aasta 26 märtsil raporteerib sama linnapea, et "idee leidis sooja vastukaja ning et seda hakati ka kohe ellu viima." Äärmiselt tore uudis ning kuuldatavasti koostab Euroopa Komisjoni rahvusvaheline töörühm juba Rohelise Pealinna ühisarusaamade memorandumit.
29. märtsi Äripäevast saame aga lugeda, et Tallinn kaalub hübriidauto ostjatele parkimissoodustuse kaotamist. Videtavalt olevat hübriidautosid juba liiga palju, kuigi samas nenditakse, et parkimissoodustus on antud vaid 140 hübriidmootoriga sõidukile.
Loomulikult neid kahte vastandlikku sõnumit tõlgendada nii, et Tallinna juhtidele meeldib pelgalt ideid genereerida ning Tallinn ei planeeri kandideerida Rohelise Pealinna tiitlile. Samas ei rahulda see tõdemus ilmselt tallinnlasi. Roheline Pealinn ei tähenda pelgalt mingit kogust parke ja haljasalasid, vaid lisaks ka suhtumist. Jalgrattaga liikumine on tore ja tervislik, ühistransport on vaieldamatult vajalik. Samas ei kao ka autod meie tänavatelt mitte kuskile, meeldigu see meile või mitte. Tarbimisharjumusi on võimalik muuta ning neid on võimalik ka suunata. Näiteid erinevatest maailma otsadest on palju. Võtame näiteks käesoleva aasta Oscarite tseremoonia. Sõnum sealt oli väga ühene- limusiinid ja suured maasturid on "OUT" ning trenditeadlik täht vurab Kodaki kinoteatri ette keskkonnasõbraliku hübriidi roolis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tulles tagasi Euroopasse meenub esmalt London. Südalinna sõit on seal juba mõnda aega tasuline ning see tasu on päris krõbe. Tasu maksmisest on vabastatud aga hübriidautod. Selliseid näiteid võib tuua erinevatest riikidest veelgi ja põhjus on tegelikult üks-õhu saastatus suurlinnades. Hübriidautod saastavad ümbritsevat keskkonda tavaautodest märgatavalt vähem ning see ongi põhjuseks, miks neile linnaliikluses soodustusi tehakse. Kas me võime väita, et Tallinna õhk on piisavalt puhas ning see ei ole meie probleem? Ilmselt mitte - autode hulk Tallinnas on suurenenud ja suureneb veelgi.
Siit tekib küsimus-milline on siis Tallinna Linnavalitsuse sõnum oma elanikele? Unustage keskkonnasäästlikus ja hübriidautod ning ostke omale maastur, kuna tänavad on meil niikuinii rohkem sellele sõidukitüübile sobivad?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele