Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea auto jääb kindlustuse taha

    Maailmas on palju häid autosid, mida tahaks omada, kuid mida endale lubada ei saa. Asi pole mitte ainult auto maksumuses, vaid ka selle omamiskuludes.
    Eelmise aasta lõpus kirjutas kasutatud autode turu spetsialist Rein Reinpõld Äripäevas, et eestlane seisab tihti valiku ees, kas osta uus või mõne aasta vanune pruugitud auto. Uueks autoks oleks tavaliselt meil populaarseim väike-kesklass - Toyota Corolla, Volkswagen Golf või Opel Astra.
    Kui aga võtta mõned aastad vana auto, saab midagi Saksa kuldsest kolmikust - BMW, Mercedes, Audi. Siinkohal ei räägi ma nende markide pesamunadest, vaid ikka suure keskklassi autodest või lausa luksusmudelitest. Hinnad on samad või lausa madalamad kui nimetatud uutel autodel.
    Asi pole siiski nii lihtne, kui paistab - peale tühipalja liisingumakse kaasnevad autoga ka muud kulud. Üks liik on kindlasti remondiarved, mis kasutatud autode puhul tuleb endal kinni maksta, kuid paljud firmad pakuvad kasutatud masinaid ka garantiiga, mis esialgu välistab probleemid.
    Teine koht on kindlustus. Tavaline kohustuslik liikluskindlustus ei kõigu, vähemalt mitte nii, et selle pärast peaks eriti muretsema. Asja teine tahk, mis suunab inimese koju pead kratsima ja eelarvet üle vaatama, on liisinguga kaasnev kaskokindlustus.
    Kui võtame näiteks lähiajal populaarseimaks autoks muutuva 1,6-liitrise bensiinimootoriga Toyota Aurise, mis maksab 277 000 kr, siis selle aastane kaskomakse on ca 8000 kr. Seega alla tuhande krooni kuus.
    Sama hinna või lausa vähema eest saaks aga tõelise luksusauto. Näiteks maksab 239 000 kr diiselmootoriga BMW 730 koos lisadega. Väljalaskeaasta on ka piisavalt hea, et autot mõistliku aja peale liisingusse saada. Ahvatlus kaob, kui vaadata kaskokindlustust, mille aastamaks on 22 000 kr. Ja kui tahta maksta mitmes jaos, kerkib hind üle 24 000 kr, mis tähendab juba rohkem kui 2000kroonist kuumakset.
    Lisamärkusena tuleb öelda, et Aurise puhul pole vahet, mis graafikuga kaskot maksta, hind on ikka üks. Samas tähendab näiteks toodud BMW puhul igasugune maksete liigutamine kohe tuhandeid kroone lisakulu.
    Ostjal võib ju olla rahakott piisavalt paks, et lubada endale meeldivat ja luksuslikku sõidukit, kuid ta peab ikka leppima väike-keskklassi sõidukiga. See on küll uus, kuid ei suudaks pakkuda neid mugavusi, mida mõne aasta vanune luksussõiduk.
    Miks on neil vanadel sõidukitel nii röögatu kaskomakse? Ikka sellepärast, et keegi on oma kõlvatu tegevusega liikluses suutnud kaskomaksed üles ajada. Aasta algusest oleme muudkui lugenud ja kuulnud, kuidas BMW põhjustas selle ja teise liiklusõnnetuse. Sealt see riskigrupp tulebki, et inimesed ei suuda end hea auto roolis vaos hoida ja korralikud liiklejad peavad nende tekitatud jamad kindlustusmaksetena kinni maksma.
    Häda pole ainult BMWdes, on ju ka Subarud, Mitsubishi Evo mudelid, Mercedesed, võimsad Audid. Kõik head ja huvitavad autod, mida liisingu poolest saaks endale lubada, jäävad tavaostjale just sellesama kaskomakse tõttu kaugeks.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.