• OMX Baltic−0,03%297,62
  • OMX Riga0,22%864,27
  • OMX Tallinn−0,07%1 954,3
  • OMX Vilnius0,4%1 147,9
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,57%8 459,19
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,37
  • OMX Baltic−0,03%297,62
  • OMX Riga0,22%864,27
  • OMX Tallinn−0,07%1 954,3
  • OMX Vilnius0,4%1 147,9
  • S&P 5002,51%5 287,76
  • DOW 302,66%39 186,98
  • Nasdaq 2,71%16 300,42
  • FTSE 1001,57%8 459,19
  • Nikkei 2251,89%34 868,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,37
  • 06.09.07, 10:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingist Peterburi kolme tunniga

Helsingi ja Peterburi vahel hakkavad kolme aasta pärast ehk 2010. a sõitma kiirrongid, kirjutab Hufvudstadsbladet.
Soome raudteefirma VR ja Venemaa RZD ühisfirma Karelian Trains on tellinud neli kiirrongi Prantsuse energeetikahiiult Alstom. Tehingu hind on 120 miljonit eurot ning firmadel on ostuoptsioon veel kahele rongile.
Plaani järgi hakkavad rongid 450 km lõigul sõitma mõlemas suunas neli korda päevas. Uued rongid saavad sõita nii Soome kui Venemaa rööpalaiusega raudteel.
Lisaks uutele rongidele investeeritakse mõlemal pool piiri ka raudtee ümberehitusse. Venemaa on juba investeerinud 120 miljonit eurot ning plaanib tuleval aastal veelgi suuremaid investeeringuid. Soome poolel on plaanis renoveerida Lahti-Luumäki raudteelõik.
Kui infrastruktuuritööd lõpevad, tõuseb rongide sõidukiirus 220 kilomeetrile tunnis.
Praegu võtab rongisõit Helsingist Peterburi aega viis ja pool tundi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele