Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ligipääsmatult ilus Tallinn

    Tallinn on atraktiivne linn, tundub meile. Ses on omajagu tõtt, kui vaadata ajaloolist keskkonda ja kiiret arengut. Vanalinn loomulikult. Lisaks valiti Tallinn maailma viie kõige intelligentsema linna hulka, mis on suur tunnustus. Nii laia traadita interneti valikut ei kohta vist üheski teises pealinnas. Ometi ei taha turistid meile enam külla tulla. Võib ju rääkida pronkssõdurist vms, kuid juured on sügavamal ja lihtsamad.
    Laias laastus on kaks suurt häda. Esmalt, Tallinna hinnatase on jõudnud Euroopa tasemele, kohati möödagi läinud, teenindus alati veel mitte. Tallinna ja Eesti turismisihtkoha argumendina odav hind enam ei tööta. Teiseks, Tallinnas on liiga vähe teha ja mis on, sellest ei tea keegi midagi. Õnneks plaanib riik 2007-2013 investeerida 63 miljonit Eesti kui reisisihtkoha turundusse.
    Küsimus on, kas teame ise, mis see Eesti-nimeline toode on, mida turundada? Mida tahab Euroopa Eestist osta? Briti poissmehed tänu kahele otselennule (Estonian Air ja EasyJet) teavad üht-teist, kuid ülejäänud? Eesti kui toode on liiga kallis. Siia on kallis tulla väheste otselendude tõttu ja üha kallim on siin ka olla. Probleemi saaks lahendada mitte hinna langetamise, vaid toote parema sisuga - võimaldada siia lihtsamalt tulla ja luua põhjusi või tooteid, miks tulla.
    Kui vaadata Baltimaade turismi, siis revolutsiooni on läbi teinud Riia (ja Läti). Üks põhjus on lätlaste eelmine president Vaira Vike-Freiberga, kes suutis Lätit hästi promoda. Kuid palju tähtsam eelis on 54 otselendu Riiast maailma eri sihtkohtadesse meie 14 vastu.
    Transport on turismi esmane mootor. Lennuliikluse kõrval mängivad tähtsat rolli laevad, rongid ja autod. Valitsuse kava taastada koos teiste Balti riikidega rongiliiklus Euroopasse viie aasta jooksul on kuldaväärt plaan.
    Venemaalt käiks Eestis rohkem turiste, kui piiriületus oleks normaalne. Aga ei ole. Uut silda - nii füüsilist üle Narva jõe kui ka emotsionaalset, mis laseb teha äri - on vaja nii eestlastele kui ka venelastele, kuid vastastikku plärtsudes seda ei ehita.
    Tallinna hotelliturule on lisandunud nii palju uusi hotelle, et oleme tubade arvult suurele konkurendile Helsingile juba ära tegemas. Kuid on ka põhjust muretseda: tänavu võib prognoosida ööbimiste arvu jäämist 2006. aasta tasemele. Iga uus hotell on toonud juurde ka mõnevõrra uusi turiste, kuid peaasjalikult on toimunud klientide ümberjagamine hotellide vahel. Kui pakkumine lisandub 20% aastas ja nõudlus 0%, on ainus järeldus, et supp jääb uute tulijate järel lahjemaks - klimbid on otsa saanud. Turistide Tallinna meelitamiseks tuleb leida täiesti uusi põhjusi.
    Konverentsisihtkohana on Tallinn endale nime teinud. Kuid potentsiaal on siiski kasutamata. Asja edendamiseks on turismiettevõtted otsustanud asutada koos Eesti suuremate linnadega riigi toel Eesti Konverentsibüroo (EKB). Kas selle tegevus toob kaasa uued turistide vood, näitab aeg. Euroopas on väga palju inimesi, kes võiksid Tallinna tulla, kui nad teaksid, et me olemas oleme. Loodame, et Eesti kui reisisihi tuntuse tõstmise programm lahendab selle probleemi.
    Tallinna läbilöögivõimes Euroopa pealinnade turismiturul ma ei kahtle. Intelligentsed linnad peaks ju olema edukamad kui vähem intelligentsed. Võtmeküsimus on, kuidas muuta Tallinn ligipääsetavamaks nii sissepoole suunal (turistidel on mugav ja huvitav Eestisse tulla) kui väljapoole (eestimaalased saavad mugavalt avastada maailma). Sest iga eestlane, kes välismaal käib, on omamoodi müügimees ja reklaamplakat Eestile.
    Ligipääsetavuse all ei saa mõelda muidugi ainult füüsilisi teid ja transpordivahendeid, see on ka infolevi. Isegi Euroopas on vähe linnu peale Pariisi ja Londoni, mille olulisemad vaatamisväärsused on kõigile teada. Halenaljakas on, et Helsingi turismibrošüürid reklaamivad Tallinna kui Helsingi üht tähtsamat vaatamisväärsust, kus tasub veeta üks päev. Peaksime selle trendi murdma endale sobivaks: kes Tallinna tuleb, võib kiirelt ära vaadata ka Helsingi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.