Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töölesõit – päeva kõige ebatervislikum tegu

    Töölesõit on ohtlikum kui te arvata oskate. Autosõidu ajal hingab kaugelt tööl käiv inimene sisse rohkem kahjulikke ühendeid kui kogu ülejäänud päeva jooksul kokku.

    USAs Los Angeles tehtud uuringu järgi veedab keskmine juht seal päevas rooli taga 1,5 tundi. Liikluses veedetud aja jooksul saab ta kätte 33-45 protsenti päevasest kahjulike saasteainete kogusest, enamasti on need pärit diiselküttest ning üliväikestest õhus lenduvatest osakestest. Kiirteedel on peamiseks saasteallikaks diiselveokid, mis eraldavad kõige rohkem kahjulikke saasteaineid, vahendas Live Science.
    „Kui sa ei suitseta ning järgid tervislikke eluviise, siis on tööle sõitmine päeva kõige ebatervislikum tegu,” ütles Lõuna-California ülikooli arstiteaduskonna keskkonnatervise teadur Scott Fruin. „Enim üliväikesi saasteosakesi hingavad sisse linlased ning need, kes käivad pika maa tagant tööl.”
    Just need osakesed kujutavad suurt riski tervisele, sest need suudavad läbistada rakuseinu ning levida üle kogu keha. Osakeste süüks on pandud südamehaiguste teket.
    Varasemad uuringud on andnud samasuguseid tulemusi. Koolibussidega kooli sõitvad lapsed hingavad sisse rohkem saastet. Londonis taksode, busside ning autodega liikujad saavad suurema saastedoosi kui ratturid või jalakäijad.
    Äsjases uuringus mõõdeti saastust spetsiaalse elektriauto abil. Videokaamera salvestas liiklust auto ümber Los Angelese ümbruse kiirteedel ning linna sisenevatel magistraalidel. Mõõtmisi tehti 2003. aastal kolme kuu jooksul veebruarist aprillini ning seejärel valiti välja neli tüüpilist päeva, mida analüüsiti sekundihaaval nii video kui statistika põhjal.
    „Me vaatlesime esmakordselt liiklusolusid nii detailselt ning osutame teguritele, mis panevad autosolijad kõige suurema saastekoorma alla,” ütles Fruin. „See, et teatud kindel autotüüp – diiselveok – osutub kiirteel suurimaks saasteallikaks, oli ootamatu.”
    Kui autoaknad hoida suletuna ning kasutada režiimi, mis ajab ringi autos ringlevat õhku, on võimalik saasteosakeste hingamisteedesse sattumist vähendada, kuid heitgaaside eest pole pääsu.
    „Sõitke vähem autoga, see vähendab kahjulike ainete poolt tehtud kahju,” lisas Fruin.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Analüütik: „Vali mind, vali minu maksud!“ – palun, ärge tehke!
Kui erakonnad panevad riigikogu valimispeo püsti debatiga, millised maksud peaksid tõusma, ootab majandust vältimatu allakäiguspiraal, hoiatab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Kui erakonnad panevad riigikogu valimispeo püsti debatiga, millised maksud peaksid tõusma, ootab majandust vältimatu allakäiguspiraal, hoiatab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Maailma suurim varahaldaja tõi turule bitcoini fondi
Maailma suurim fondivalitseja BlackRock tõi turule bitcoini hinda järgiva fondi, mis on mõeldud USA institutsionaalsetele klientidele, vahendab Reuters BlackRocki koduleheküljel olevat uudist.
Maailma suurim fondivalitseja BlackRock tõi turule bitcoini hinda järgiva fondi, mis on mõeldud USA institutsionaalsetele klientidele, vahendab Reuters BlackRocki koduleheküljel olevat uudist.
Reaalajas börsiinfo
Edukat tippjuhti Tarmo Noopi kutsuti buldooseriks, aga see on nüüd minevik Lahkumisintervjuu!
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Eesti lahkub Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina koostööformaadist
Eesti otsustas edaspidi mitte osaleda Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina ehk 16+1 koostööformaadis, kirjutab välisministeerium pressiteates.
Eesti otsustas edaspidi mitte osaleda Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina ehk 16+1 koostööformaadis, kirjutab välisministeerium pressiteates.
Edukat tippjuhti Tarmo Noopi kutsuti buldooseriks, aga see on nüüd minevik Lahkumisintervjuu!
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.