• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.11.07, 09:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüüjate TOP: võitjale tuli kiire müügikasv ootamatult

Eelmise aasta majandusnäitajate põhjal uute autode jaemüüjate TOPi võtijale Catwees OÜ juhatuse esimehele Margus Kangurile tuli uute autode müügi nii kiire kasv ootamatult.
Tabeli esimeseks tulnud Catwees OÜ kolis Tallinna ülemöödunud aastal. Catweesi juhatuse esimees Margus Kangur arvab, et Tallinnasse tuldi väga õigel ajal. Esiteks jõuti maja ehitada veel väga mõistlike ehitushindade ajal, peale mida kinnisvara hinnad tõusid. Teiseks loomulikult oodati sellist automüügi kasvu, kuid et see niipea tuleb oli ka Kangurile üllatuseks. Eestis võiks tema hinnangul müüa aastas 40 000 uut autot.
Automüüjate teise koha, Elke Auto juhatuse esimees Riho Sepp räägib, et ta võib nüüdseks juba kindlalt väita, et 2007. aasta on neile oluliselt parem, kui 2006. aasta. Kui vaadata 2007. aastaks seatud plaane, siis Sepa sõnul õnnestus üle pika aja üsna täpselt neile pihta saada, sest võrreldes mullusega müüakse sel aastal pea kakssada autot rohkem kui mullu. See käib Toyota kohta. Lexuse müük on Sepa sõnul 2006. ja 2007. aasta vahel stabiilne ja väga sarnane.
Pingerea kolmanda koha, Keil M.A juht Margus Mängeli sõnul oli tegelikult 2006. aasta väga hea. Sidemeid hea tulemuse tagant tasub otsida üldisest majanduskasvust ja rohkemast ehitamisest ning sinna lihtsalt oli veoautosid vaja. Mängel arvab, et veokite turg on üldse majanduse liikumise suhtes väga tundlik. Kui nüüd majandusel peaks hakkama kehvemini minema, siis veokimüüjad on ühed esimesed, kes neid hoope tunda saavad. Selline situatsioon on 1998. aastal juba juhtunud. Kui 1997. müüdi Eestisse ligi 700 veokit, siis 1998. aastal kukkus see number 120 peale. Mängel pakub, et sellist situatsiooni loodetavasti enam ei tule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Automüüjate TOP ilmus 14. novembri Äripäevas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele