• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,26%8 820,12
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,26%8 820,12
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • 16.01.08, 17:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loik: uus direktiiv toob lennujaama hulga bürokraatiat

Tallinna Lennujama juhatuse esimees Rein Loik peab ebaõiglaseks, et uus Euroopa suurematele lennujaamadele suunatud lennujaamamaksude direktiiv rakendub ka Tallinna Lennujaamale, kuna see toob väikese lennujaama jaoks kaasa põhjendamatult palju bürokraatiat ja lisakulusid.
Kuigi uus direktiiv peaks rakenduma 5 miljoni ja suurema reisijate hulgaga lennujaamadele, satub direktiivi alla ka Tallinna Lennujaam, kuna selle osatähtsus riiki läbivate reisijate teenindamisel on suurem kui 15 protsenti. Tallinna lennujaama läbis mullu 1,7 miljonit reisijat.
"Uus direktiiv on suunatud ebaausa konkurentsi vastu. Samas on ka see ju ebaaus, kui 4,9 miljoni reisijaga lennujaamale direktiiv ei rakendu, küll aga 1,5 miljoni reisijaga lennujaamale, mis on juhtumisi väikeses riigis ainus ja teenindab rohkem kui 15 protsenti riiki läbivatest reisijatest," rääkis Loik.
Loigu sõnul lisandub uue direktiiviga lennujaama töösse terve rida bürokraatlikke lennuliinide kooskõlastamise protseduure. "Peame looma spetsiaalsed kontrolliorganid väikese lennujaama tingimustes jne," märkis Loik ja lisas, et kuna kontrollorgani peab tagama riik, on raske unistada ka riigiametnike hulga vähenemisest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loik lisas, et nagu mujal Euroopa lennujaamades, on ka Tallinna Lennujaamas tendents, et lennujaamamakse pigem alandatakse, kui tõstetakse. "Seni on maksude langetamine olnud lihtne ja kiire, kuna lennuoperaatoritele on see alati hea uudis. Nüüd lisandub hulk vahelülisid, kellele peame aru andma," sõnas Loik.
Kokkuvõttes lisas Tallinna Lennujaama juht Rein Loik, et Euroopa Liidu otsused ei saagi olla võrdselt head kõigile liikmesriikidele. "Mina korraliku Euroopa Liidu liikmena pean täitma direktiive, mis vastu võetakse ja seda ma ka teen," ütles ta. Loik uskus, et enne kolme aastat uus seadus reaalselt siiski ei rakendu, kuna otsustusprotsessid ja üleminekuperiood võtavad aega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele