• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,06%5 663,32
  • DOW 300,79%41 075,35
  • Nasdaq 1,23%17 929,36
  • FTSE 1001,21%8 599,29
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,82
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,06%5 663,32
  • DOW 300,79%41 075,35
  • Nasdaq 1,23%17 929,36
  • FTSE 1001,21%8 599,29
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,82
  • 16.01.08, 13:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Lennujaam hakkab igast hinnatõusust aru andma

Euroopa Parlamendis läbis eile esimese lugemise lennujaamamaksude direktiivi eelnõu, mis praegusel kujul sunnib ka Tallinna Lennujaama kõiki lennujaamamaksude muutmisi kontrolliorgani ees koos arvutustega põhjendama.
Uus direktiiv seab löögi alla ka odavlennufirmad, kuna ei luba lennujaamades mitte mingisugust diskrimineerimist. "Kõik lennufirmad peavad olema võrdsed," ütleb direktiivi eelnõu. Ka ütleb eelnõu, et näiteks turvamaksu arvelt ei tohi lennujaam teenida sentigi kasumit.
"Kui seni otsustab lennujaamamaksude tõstmise või langetamise üle näiteks lennujaama haldusnõukogu, siis edaspidi peab sellised otsused kooskõlastama loodavates kontrollasutustes, kuhu kaasatakse ka lennuoperaatorite esindajad," sõnas Euroopa Parlamendi pressinõunik.
Kuigi uus seadus puudutab eelkõige aastas vähemalt 5 miljonit reisijat teenindavaid lennujaamasid, satub ka väike Tallinna Lennujaam direktiivi alla, kuna teine tingimus on lennujaama aastase reisijateveo 15 ja rohkema protsendini ulatuv osatähtsus kogu liikmesriigi reisijateveost. Tallinna lennujaam teenindas mullu 1,7 miljonit reisijat.
Euroopa Parlamendi teatel on direktiivi eesmärgiks ära hoida turgu valitseva seisundi võimalik kuritarvitamine. "Näiteks kui suured lennujaamad oma maksud liiga madalaks ajavad, on väiksematel väga raske," märkis Euroopa Parlamendi pressinõunik.
Uute reeglite kohaselt peavad kõik direktiiviga hõlmatud lennujaamad vastama ühtsetele tingimustele seoses vastastikuse teavitamiskohustuse, läbipaistvuse nõuete ning lennujaamamaksude arvutamise meetodiga.
"Samuti soovitakse direktiivi täieliku kohaldamise tagamiseks moodustada riikide sõltumatud reguleerivad asutused. Viimased peaksid saadikute arvates lahendama ka võimalikud lennujaama juhtorgani ja lennuettevõtjate vahelised eriarvamused seoses muudatustega lennujaamamaksude määras või struktuuris, kaasa arvatud muutused teenuse kvaliteedis," teatas Euroopa Parlament.
Kõnealune eelnõu läheb edasi arutamisele Euroopa Nõukokku, mis peab esitama omapoolse ühisseisukoha, ja pärast seda teisele lugemisele Euroopa Parlamenti.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele