• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 22.01.08, 10:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedude kaotamine Edelaraudteel paneb ettevõtted raskesse seisu

Edelaraudtee lõpetab järgmisel nädalal algavast 1. veebruarist kaubaveod, mis seab raskesse olukorda oma tootmise raudteetranspordi võimalusega sidunud ettevõtted, kirjutas Järva Teataja.
"Raudteetransport on meile kõige kiirem ja ökonoomsem," selgitas Farm Plant Eesti ASi Türi väetisetehase laojuhataja Ants Lõhmus ning lisas, et väetise tootmine algas Türil 1999. aasta märtsis suuresti just hea raudteeühenduse tõttu.
Eelmisel nädalal olid Raplas koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Edelaraudtee, Järva-, Viljandi- ja Raplamaa ettevõtete juhid ning Rapla ja Järva maavanem, kuid kompromissile ei jõutud ja Edelaraudtee peab oma kaubaveod lõpetama.
Edelaraudtee tegevjuht Kalvi Pukka lausus, et ettevõte on valmis ka pärast seda tärminit kaubavedusid jätkama, sest teadmised, oskused ja tehnika on olemas, kuid majanduslikel põhjustel pole see võimalik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pukka ütlust mööda näitavad prognoosid, et eelmisel aastal kaubaveol tekkinud üheksa miljoni kroonine kahjum võib tänavu suureneda 15 miljoni kroonini.
Suurimad seni Edelaraudtee infrastruktuuril veetud kaubagrupid on puidutooted ning vanametall. Edelaraudtee 2006. aasta kaubaveomaht oli 430 000 tonni, 2007. aasta veomaht on umbes 270 000 tonni. Edelaraudtee peamised kaubaveo kliendid on AS Ingle, AS Lignator, AS Kuusakoski, Farm Plant Eesti AS ning mõned ekspediitorid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele