• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,98
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,98
  • 18.12.07, 15:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee lõpetab kahjumi vältimiseks regulaarsed kaubaveod

Riigisisese reisijate- ja kaubaveo korraldamisega tegelev Edelaraudtee lõpetab suure kahjumi vältimiseks alates 1. veebruarist 2008 regulaarsed kaubaveod Tallinna-Viljandi ja Tallinna-Pärnu suunal.
Kaubavedude lõpetamise otsusest teavitas Edelaraudtee nii majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kui ka Edelaraudteele kuuluval infrastruktuuril kaubavedusid teostavaid kliente.
Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka ütles, et 2006. aastaga võrreldes ligi poole võrra vähenenud kaubaveomaht ning veotariifide enam kui kahekordne tõus 2008. aastal ei jätnud ettevõttele muud võimalust, kui lõpetada suure kahjumi ärahoidmiseks kaubavedude korraldamine. „Kui sel aastal kujuneb Edelaraudtee kaubavedude kahjumiks umbes 8-9 miljonit krooni, siis 2008. aasta eeldatav kahjum oleks juba suurusjärgus 15 miljonit krooni,“ rääkis Pukka.
Pukka sõnul on nad otsinud lahendusi ning konsulteerinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga, et muuta infrastruktuuri kasutustasude aluseks olevat metoodikat selliselt, et see arvestaks Edelaraudtee infrastruktuuri erisusi, kus reisijateveo osatähtsus vedudes on erinevalt Eesti Raudteest domineeriv. „Kuna Edelaraudtee näol on tegemist avaliku raudteega, millele kehtivad samad nõuded ja regulatsioonid nagu teistegi avalike raudteede puhul, siis ei ole teistsugune metoodika võimalik olnud,“ sõnas Pukka.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selleks, et Edelaraudtee suudaks katta kaubavedudega seotud kulusid, tuleks tõsta veotariife umbes neli korda. See aga tooks kaasa kaubaveo mahtude drastilise vähenemise ning kaubaomanikud otsustaksid odavamate alternatiivide kasuks.
Kaubavedu on Edelaraudtee jaoks olnud läbi aegade reisijateveo kui põhitegevuse kõrvalharu, mille mahud on olnud tagasihoidlikud, ulatudes parimatel aastatel 400 tuhande tonnini.
Suurimad seni Edelaraudtee infrastruktuuril veetud kaubagrupid on puidutooted ning vanametall. Edelaraudtee 2006. aasta kaubaveomaht oli 430 tuhat tonni, 2007. aasta veomaht on umbes 270 tuhat tonni. Edelaraudtee peamised kaubaveo kliendid on AS Ingle, AS Lignator, AS Kuusakoski, Farm Plant Eesti AS ning mõned ekspediitorid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele