• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,89
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,89
  • 04.02.08, 08:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubaveo lõpetamine raudteel ohustab mulgi firmade tulevikku

Edelaraudtee otsus lõpetada kaubaveod Viljandi-Tallinna liinil sunnib mitmeid ettevõtjaid tegevuse lõpetama või Viljandimaalt ära kolima, hoiatas Viljandimaa Omavalitsuste Liit valitsust.
„Uskudes kaubavedude toimumist meie raudteel, on mitmed ettevõtted teinud suuri investeeringuid ja pikaajalisi plaane oma tootmise arendamisel,“ vahendas Postimees liidu juhtide, Viljandi maavanem Kalle Küttise ja Viljandi linnavolikogu esimees Tarmo Looduse valitsusele saadetud pöördumist.
Edelaraudtee teavitas ettevõtjaid oma otsusest vaid neli nädalat enne kaubavedude lõppu. Raudteefirma põhjendas otsust majandussuhete jahenemisega Venemaaga, mis on tõstnud raudtee infrastruktuuri kasutustasud liiga kõrgeks.
„Ma ei taha keerutada ja imelikku juttu ajada – alternatiivi raudteele meie jaoks pole,“ ütles küünlatootja Hansa Candle juht Andre Aav. „Suuri parafiinikoguseid kiiresti ja palju tehasesse teisiti ei saa, tooraine Lätist autodega toomine oleks vaid lühiajaline ellujäämisvariant.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reedel Viljandimaal viibinud majandusminister Juhan Parts kinnitas, et konkreetset sõnumit tal raudteevedude tuleviku pärast muretsevatele ettevõtjatele pole.
„Kaugemas perspektiivis vajab kogu raudtee areng Viljandi suunal strateegilist visiooni,“ ütles Parts. „Lühemas perspektiivis on vaja kaup liikuma saada, see sõltub kahe ettevõtte vahelistest läbirääkimistest. Oluline on, et raudteetasud ülikõrgeks ei kerkiks.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele