• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,29%8 783,49
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,29%8 783,49
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • 31.01.08, 08:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedudeta jäävad viljandimaalased pöördusid valitsuse poole

Viljandimaa omavalitsused pole nõus regulaarsete kaubavedude lõpetamisega Viljandi—Tallinna raudteelõigul.
Omavalitsuste liit saatis koos maavalitsusega vabariigi valitsusele, siseministeeriumile, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, regionaalministrile ning riigikogu Järva- ja Viljandimaa saadikurühmale pöördumise, kus nenditakse üsna teravas toonis, et see otsus seab löögi alla kohalike ettevõtjate arendusprojektid ning nood võivad sellepärast tootmise mujale viia, kirjutas Postimees.
Raudteel veavad Viljandi-, Järva- ja Raplamaa ettevõtjad suures koguses puitu, sütt, parafiini, põllumajandusmasinaid, diislikütust, teravilja, väetist ja palju muud. Allakirjutanud nendivad, et raudtee on nimetatud maakondade majanduseluga seotud ka kaudselt, Põllumajandustootjad veavad seda mööda väetist, põllutöömasinaid, sööta ja loomulikult saadusi endid.
«Viljandimaa majandust iseloomustab tugev tootmisele ja töötlemisele orienteeritus,» seisab kirjas. «Meil on palju ettevõtteid, mis reaalselt ka lisandväärtust toodavad. Nemad on seotud kaubavedudega raudteel.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kirja autorid kinnitavad, et Viljandil läheb hästi, siinne keskkond on ettevõtjasõbralik ja kogukond töötab üksteist toetaval viisil. Uskudes, et raudteel kaubaveod jätkuvad, on mitu ettevõtet tootmist arendades teinud suuri investeeringuid ja pikaajalisi plaane. Omavalitsused on kauba- ja sõitjatevedu arvesse võttes teinud plaane kogukonna arendamiseks.
Aastaid kriisis olnud Võhma linn on läbi teinud saneerimisprogrammi ja hakanud taas arenema. Mitu ettevõtjat on Võhmasse kolimise eesmärgil linnavalitsuse poole pöördunud. Selle eeldus on enamasti raudtee olemasolu.
Ettevõtjatele teatati kaubavedude lõpetamisest ette kõigest neli nädalat, omavalitsusi sellest aga ei teavitatudki.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele