• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,08%38 769,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,08
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,08%38 769,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,08
  • 10.03.08, 16:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Viljandi kaubaveod ei sõltu ainult riigi suvast

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles täna riigikogus Tallinn-Viljandi suunal regulaarsete kaubavedude kadumist kommenteerides, et see ei sõltu vaid riigi tahtest.
Parts ütles, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on kindlasti huvitatud, et kaubavedu jätkuks. „Kujunenud olukord aga ei sõltu ainult riigi suvast või tahtest. Ei ministeerium ega valitsus ei saa sundida ettevõtteid nimetatud infrastruktuuril veoteenust osutama,“ märkis minister.
Tema sõnul võivad riiklikku raudtee infrastruktuuri kasutada kõik ettevõtted. Küsimus on hinnas.
„Kaubavedu raudteel sõltuvad ennekõike tegelikest kaubaveomahtudest ning tegelikest raudtee infrastruktuuri tasudest. Kui need on ettevõtjatele taskukohased, siis loomulikult on nad huvitatud ka kaubaveost ja kaubaveo jätkamisest, kuid veelkord, see sõltub nende ettevõtjate omavahelistest kokkulepetest,“ selgitas Parts.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ministri sõnul ei kavatse riik sel aastal liinile lisadotatsioone suunata, 2009. aasta toetus aga on veel lahtine. „Kuigi praegu pakutakse ka ühekordseid vedusid, oleme huvitatud regulaarvedudest. Juba praegu on tehtud erandeid ettevõtetele, kelle tegevus sõltub otseselt raudteest. Samas ei ole meil võimalik teha põhjendamatuid riigiabi soodustusi. Ausa konkurentsi nimel ei saa me raudteed rohkem doteerida.
Parts ei usu, et raudteevedude liikumine maanteele suuri probleeme tekitaks, kuna maanteede koormust on analüüsitud ja midagi lahendamatut seal tema sõnul ei ole.
Minister ütles reisijateveo tuleviku kohta, et nimetatud vedu Tallinn-Viljandi raudteelõigul peaks säilima ja ka säilitatama vähemalt olemasoleval tasemel. „Loomulikult tähendab see seda, et riik jätkuvalt doteerib reisijatevedu ja on sõltuvalt majandustingimuste arengust valmis dotatsiooni suurendama. Minu seisukoht on, et olemasolev reisijateveo tase peaks olema see latt, mida me igal juhul peaksime hoidma,“ kinnitas Parts.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele