• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 06.02.08, 17:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismifirma: huvilisi Tallinn-Kuressaare liinile jätkub

Turismifirma Arensburgi Reisid juhi Margus Mölderi hinnangul jätkuks Saaremaal kliente 50kohalise lennuki tarvis. Pärast Estonian Airi loobumist teenindab Avies Tallinn-Kuressaare liini vaid 18kohalise lennukiga.
"Eks ta üks kurb sündmus oli," kommenteeris Mölder Estonian Airi otsust Tallinn-Kuressaare liinilennud majanduslikel kaalutlustel peatada, "see lennuliin oli raskel ajal tehtud. Saaremaa pealinn kannataks aastaringi 50kohalise lennuki ära. Selle täituvus oleks kogu aasta lõikes vähemalt 50-60%."
Mölder märkis, et Saaremaa lennuühendust häirivad ka ettearvamatud ilmastikuolud. Kui tõuseb tuul või udu, ei saa Kuressaare lennuväli reisijaid vastu võtta. Seega pole garanteeritud, et turistid suurüritustele nagu näiteks konverentsid lennukiga alati kohale jõuavad või sealt jälle õigeks ajaks koju saavad.
"Estonian Airi Saab oli muidugi pisut mugavam kui Aviesi lennuk," võrdles Mölder. Samas rääkis Aviesi kasuks see, et lennata sai kuuel päeval nädalas ning riiklikust dotatsioonist tingituna olid pileti hind konkurendi omast odavam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Estonian Air sobis aga ärimeestele paremini, kuna tema lennuk lendas edasi Stockholmi. "Ka teised jätkulennu võimalused olid väga head," ütles Mölder. "Ärimeestele oli ikka väga mugav."
Mölderi sõnul tiirutas Saaremaa taevas rohkemgi konkurente kui Estonian Air ja Avies. Näiteks vedas Rootsist erilennukiga spaakliente Skyway ning Soomest Matkavekka. Mullu suvel lendas Helsingi-Kuressaare vahet ka Finnair.
"Estonian Airi Tallinna-Kuressaare liin tahaks suuremat reklaamitööd," ütles Mölder. Nende väheste kuudega, mil lennuk kaks korda nädalas lendas, lennuliin tuntuks veel ei saanud. Samas tunnistas Mölder, et 4000 hotelli- ning 1500 spaakohaga Saaremaa jääb mitmele omavahel konkureerivale lennufirmale kitsaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele