• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,11%6 442,85
  • DOW 30−0,13%44 887,5
  • Nasdaq −0,13%21 594,61
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,11%6 442,85
  • DOW 30−0,13%44 887,5
  • Nasdaq −0,13%21 594,61
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 11.03.08, 09:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jüri Kaljundi: Luik maksis Delfi eest õiget hinda

CV-Online'i üks asutajatest Jüri Kaljundi võrdleb oma blogis, kui palju on Ida-Euroopas makstud internetifirmade eest, ning leiab, et internetis vaid kasutajate arv ei loe ja et meediaärimees Hans H. Luik maksis Delfi eest õiget hinda.
Sageli küsitakse, kui palju on väärt Euroopa või Ida-Euroopa internetifirmad. Paaril viimasel nädalal on Ida-Euroopas aset leidnud mõningad tehingud, kirjutab Kaljundi blogis.
Tšehhi suuruselt teine portaal NetCentrum ostis Slovakkia Atlas.sk 313 miljoni krooni eest. Portaalil Atlas.sk on kuus 4,9 miljonit unikaalset külastajat.
Gazprom Media ostis aga Venemaa suurima videosaidi RuTube.ru, hinnates firma väärtuseks 152 miljonit krooni. RuTube'i külastab kuus ligikaudu 5,5 miljonit unikaalset külastajat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi iga firma reaalse väärtuse määrab siiski tema käive ja kasum, võiks nende arvude põhjal spekuleerida ka unikaalsete külastajate hinna üle. Nii tuleks 1 miljoni unikaalse kuise külastajaga veebifirma väärtuseks 27,6–64 miljonit krooni. 100 000 unikaalse külastajaga firma hind oleks 2,7–6,4 miljonit krooni. Lihtne on aga tõestada selle loogika paikapidamatust. Delfi portaalide müügihinda arvestades peaks samade suhtarvudega Delfi külastajate arvuks olema 13–30 miljonit unikaalset külastajat kuus, mis kolme Balti riigi peale pole kuidagi võimalik. Delfi puhul oli igakuise 1 miljoni unikaalse kasutaja hinnaks pigem 300–500 miljonit krooni. Hea tõestus sellele, et reaalne käive ja kasum on need, mis ettevõttele väärtust annavad. Võrreldes vaid külastajate arvuga võivad need finantsnäitajad väärtust võrreldes külastajate arvuga lausa kümnekordistada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele