• OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • 14.03.08, 09:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auto maksustatakse vastavalt heitgaasile

Mitmes Euroopa riigis hakkas tänavu kehtima uus autode maksustamise süsteem, mis põhineb CO2 näitudel, kirjutas tänane Äripäeva autorubriik.
Sarnase süsteemi algeid kasutab Soome autode maksustamise süsteem alates selle aasta algusest.
Meil praegu selliseid makse karta pole, sest rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna peaspetsialist Meelis Laube kinnitusel otsustati, et automaksu väljatöötamist plaani ei võeta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üks õigemaid kehtib aga alates detsembrist Prantsusmaal. Seal kehtestati bonus-malus- süsteem, mis põhineb CO2 emissiooni reguleerimisel.
Süsteem iseenesest on lihtne: bonus ehk soosiv maks rakendub autodele mille CO2 on alla 130 g/km kohta ja malus ehk lisamaks rakendub autodele mille CO2 näit on rohkem kui 160 g/km kohta.
Eraldi boonus tuleb veel neile inimestele, kes uut autot ostes oma vähemalt viisteist aastat vana neljarattalise mahakandmisele annavad.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele