• OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • 21.01.14, 10:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diiselauto ähvardab korralikult kallineda

Sügisel jõustub uus heitgaaside standard Euro 6, mis võib diiselmootoriga autode hinda tõsta tuhandete eurode võrra, kirjutas Kauppalehti.
Leht teatas, et maailma üks suuremaid autoosade valmistajaid Faurecia hoiatas Saksa tehnikaprfessionaalidele suunatud lehes VDI Nachrichten, et uued nõuded esitavad diiselmootori heitgaasidele ka rangemad nõuded. Standardi täitmiseks vajalikud uued filtrid ja lisaained maksavad aga tänastest kuni poole võrra enam. Lisaks kallineb ka heitgaaside mõõtmine.
Faurecia partnerid on välja arvutanud, et kõige halvemal juhul tõuseb lisakulude tõttu diiselautode hind kuni kümne tuhande euro võrra.
Euro 6 nõuded jõustuvad 1. septembril uutele diiselautodele. Nende järgi tohib diiselauto mootorist eralduda lämmastikoksiidide kilomeetri kohta  maksimaalselt 80 mg, täna on Euro 5 järgi lubatud 180 mg. Standard ei puuduta bensiiniga töötavaid autosid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele