• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,11
  • DOW 300,01%42 175,88
  • Nasdaq −0,48%19 452,22
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,11
  • DOW 300,01%42 175,88
  • Nasdaq −0,48%19 452,22
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 20.06.08, 15:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi linnamaasturite ostjail head ajad

Rootsis on paralleelselt bensiini kallinemisega vähikäiku teinud kütuseõgijaist sõidukite hinnad.
Nii on head ajad kätte jõudnud linnamaasturite ostjaile, müüjad kuigi õnnelikud aga ei ole. Di.se kirjutab, et näiteks Volvo XC90 on kahe aastaga hinnas tagasi andnud kolmandiku ehk 127 000 Rootsi krooni (212 000 Eesti krooni) võrra.
Sarnased hinnaarengud on Rootsi turul läbi teinud ka teised linnamaasturid. Ka 2006. aasta BMW X5 ja Toyota Land Cruiseri hinnad on tänaseks pea 30% ehk umbes 120 000 Rootsi krooni võrra langenud.
Toyota puhul on aga diiselmootoriga versioonil läinud paremini. Selle väärtus on kahe aastaga langenud 22%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Volvo XC90 puhul on näiteks nii 2007. kui ka 2008. aasta mudeleid märgatavalt rohkem diiselmootoriga registreeritud. Trendina on näha ka see, et kasutatud diiselmootoriga autode väärtus püsib paremini, bensiinimootoriga autod aga kaotavad märgatavalt väärtust,“ ütles autoveebi bilpriser.se juht Mathias Björkman.
Nii soovitabki mees linnamaasturit ostes eelistada diiselmootoriga versiooni, kuna selle eest võib hiljem müües ka parema hinna saada.
Björkmanni sõnul ostavad kliendid nüüd enam kütusesäästlikke autosid. Samamoodi on ökonoomsusele rõhuma hakanud ka ameeriklased. USAs on nõudlus nii palju langenud, et näiteks Ford lõpetab suvel teatud osa tootmisest sootuks. Reutersi andmetel langes mais Ford Navigatori ja Expeditioni müük aastatagusega võrreldes vastavalt 37 ja 43%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele