• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,86%6 280,72
  • DOW 300,76%44 820,99
  • Nasdaq 1,05%20 608,24
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,86%6 280,72
  • DOW 300,76%44 820,99
  • Nasdaq 1,05%20 608,24
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,97
  • 05.11.08, 13:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: peoploom siidri reklaamis

Agentuuri Baltic FCB ideekirjutaja Tanel Kuningas kirjutab aripaev.ee-le saadetud reklaamikommentaaris, et ploomisiidri reklaam on toonud sõnavarasse uusi väljendeid, näiteks peoploom.
Vaata videod!
"Mulle meeldivad magusad ploomid, ma ei valeta. Ma ei saa seda eitada, sest kui tüdruk jalutab sisse magusa-magusa ploomiga, mis näeb nii sindrima hea välja, siis olen kui pilves. Ma tahan minna tantsima, ma tahan näha, kuidas ploom ta pükstes pingutab. Ma olen konksu otsas, ma pean muudkui vahtima! Oo, ploom! Tahan olla sinuga, tahan juua su nektarit! Sest kullake, sul on täiuslik kollane ploom!“
See võib kõlada nagu hortikulturisti märg unenägu, kuid tegelikult on tegu lauluga, mis saadab siidri "Fizz Yellow Plum" reklaamklippi. Reklaamis kõlab laul küll inglise keeles, mistõttu kõikidele vaatajatele ei pruugi sõnade kahemõttelisuse kõik aspektid täpselt kohale jõuda. Ehk heidab ülaltoodud vabatõlge asjale veidi enam valgust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ilma selle lauluta kaotaks klipp vähemalt poole oma mõjuvusest ja sisendusjõust. See kaoks nende lugematute reklaamide massi, kus nooruslikku jooki müüakse seksikalt kepsleva tütarlapsega. Siin on nutikad reklaamitegijad loonud mahlase ploomi ja tütarlapse füsiognoomia vahele toimiva analoogia, millele annab lõpliku lihvi täpselt naelapea pihta lajatav muusika.
Naisterahva anatoomiliste iseärasuste jaoks on eesti keeles üsnagi palju vürtsikaid eufemisme, kuid seni ei ole „ploom“ nende hulka kuulunud. Tänu sellele klipile olukord kahtlemata muutub. Kui reklaamis kasutatud väljend muutub sihtgrupi seas kõnekeelseks, on reklaam märgile hästi pihta saanud. Klipi lõpus kõlav sõnamäng „peoploom“ tundub kogu eelneva, kaasahaarava nilbuse piiril tantsiskleva materjali kõrval isegi veidi ülekonstrueerituna.
Nüüd jäägem ootama, mil turule tuleb kurgimaitseline siider.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele