Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Halb idee ja halb ajastus

    Riigikogu menetluses on käibemaksuseaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille vastuvõtmisel tõuseb järgmisest aastast sõiduauto erisoodustuse hind 4000 kroonile. See on täpselt kahekordne maksutõus. Arvestades riigieelarve vajadusi, võiks ju nõustuda, et tööandja sõiduauto maksukoormus tõuseb lühikese etteteatamisajaga kaks korda. Kas see on aga mõistlik ja annab soovitud tulemuse?
    Arutelud mitme suurettevõtte juhiga on kinnitanud, et riigile sellest maksumuudatusest tõenäoliselt lisaraha ei laeku. Neil ettevõtteil on autosid mitmekümnest sajani ja ettevõtete juhid on veendunud, et kaks korda suuremaid makse ei hakka nad auto erisoodustuselt maksma.
    Otsitakse hoopis alternatiive - kas loobutakse tööautodest, hakatakse pidama sõidupäevikuid või leitakse muid võimalusi. Kui vähem kui kaks kuud enne uue aasta algust suurendatakse ühte kululiiki kaks korda, on loomulik, et ettevõtjad mõtlevad kohe kulude kontrollimisele - ka ettevõtteil on eelarve ja rasked ajad nagu riigil.
    Kui auto erisoodustuse hinna järsu tõstmise eesmärk on vähendada (töö)autode hulka, võib sellest muudatusest aru saada. Eelnõu seletuskirja järgi on aga eesmärk maksustada tööautodega tehtud erasõite vastavalt nende tegelikule kulule.
    Seda eesmärki ei täida hinnaklassist sõltumata kõigi sõiduautode erisoodustuse hinna kahekordistamine.
    Mis võiks olla parem alternatiiv riigikogu menetluses olevale eelnõule? Soovitaksin jätta tavapärase tööauto erisoodustuse hinna praegusele tasemele. Sel juhul võib eeldada, et paljud ettevõtjad jätkavad 2000 kroonilt erisoodustuse maksude maksmist ega ole sunnitud suurendama bürokraatiat, mis vähendaks niigi madalat tootlikkust.
    Kuna riigil on soov erisoodustuse hinda suurendada, võiks diferentseerida tööauto erisoodustuse hinna vastavalt auto väärtusele ja tõsta ainult kallimate autode erisoodustuse hinda. Näiteks võiksid autod olla kolmes kategoorias: hinnaga kuni 0,5 miljonit, kuni miljon krooni ja üle miljoni krooni maksvad. Siis teeniks erisoodustuse hinna suurenemine plaanitud eesmärki, st erisoodustuse hind oleks paremini vastavuses tööandja kuludega.
    Teiseks oleks vaja korrastada ka sõiduauto erisoodustuse maksustamise praktikat. Kahjuks leiab sel teemal maksuameti veebist vaid 10 küsitava väärtusega näidet, mille moraal on lihtsustatult öeldes - igal juhul pead tööauto kasutamiselt maksu maksma.
    Kuna revidentide praktika on erinev ja puuduvad ühtsed avalikud juhendid ja selgitused, on ettevõtjate hulgas hulk legende ja kahtlusi sõidupäevikute, töö-kodu sõitude, garažeerimise, valvesõitude jms osas.
    Praegu puudub kindlus, et kui töötaja täidab sõidupäevikut, siis maksuamet seda ka aktsepteerib. Kui ettevõtte sada töötajat peavad tööauto kasutamise kohta sõidupäevikuid, võib parimgi ettevõte kahelda kõigi sõidupäevikute veatuses.
    Eelnõu seletuskirjas on ekslikult eeldatud, nagu tööautosid kasutatakse 100% erasõitudeks ja et ARKis registreeritud juriidiliste isikute sõidukite osakaal kinnitab maksuseaduse kuritarvitamist. Viimane pigem tõendab, et autosid liisitakse juriidilistelt isikutelt.
    Sõiduki erisoodustuse hinna kahekordistamise idee ja ajastus on väga halb. Selle tulemusena arvatavasti hoopis väheneb riigile laekuv maksutulu ja suureneb ettevõtjate halduskoormus. Pigem tuleks muuta praegust süsteemi spetsiifilisemaks ja õiglasemaks ning tõsta erisoodustuse hinda vaid kallimate autode kategoorias, kus tööandja kulud on suuremad. Maksuamet peaks tagama selgete ja mõistlike juhendite andmise.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Analüüs: sügis tööstuses võib kujuneda suheliselt ebameeldivaks
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Tata Motors ostab Fordi autotehase Indias
India autotootja Tata Motors ostab Fordi autotehase Lääne-Gujarati osariigis, millega Ford kasumit teenida ei suutnud.
India autotootja Tata Motors ostab Fordi autotehase Lääne-Gujarati osariigis, millega Ford kasumit teenida ei suutnud.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Väike-Maarja suurim maja leidis ostja
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.
Vene puidutööstuses tekkis "impordikriis"
Venemaale kehtestatud sanktsioonidest on eksporti keelavatest isegi mõjusamad impordipiirangud. Sealne puidutööstus tunnetab niinimetatud impordikriisi.
Venemaale kehtestatud sanktsioonidest on eksporti keelavatest isegi mõjusamad impordipiirangud. Sealne puidutööstus tunnetab niinimetatud impordikriisi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.