• OMX Baltic0,16%297,05
  • OMX Riga0,12%917,78
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,15%1 219,54
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,28%9 215,12
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,68
  • OMX Baltic0,16%297,05
  • OMX Riga0,12%917,78
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,15%1 219,54
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,28%9 215,12
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,68
  • 03.05.09, 17:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tee-ehitaja: peale riigihangete turul muud teha pole

Aastas on kolm-neli suurt hanget ning kui ühelgi neist edukalt osaleda ei õnnestu, siis on ettevõtte juhid ainult raskete valikute ees. Sisuliselt võib väita, et muud peale riigihangete teede-ehitusturul hetkel suurt teha ei ole, märkis Teede REV-2 juht Andri Tõnstein.
Järgneb väike intervjuu Andri Tõnsteiniga:
Sel aastal jääb teede rahastamise maht kokku 3,1 miljardile kroonile. Eelmisel aastal oli see 3,3 miljardit krooni. Selleks aasta lubati eelmise aasta jaanuaris kulutada 4 miljardit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jah, kahjuks on rahastamise maht vähenenud. Samas on pakkumised riigile oluliselt soodsamaks muutunud.
Maanteeameti sõnul jaotatakse sel aastal teedeehitus rohkematesse etappidesse, et rohkem firmasid saaks tööd? Mida arvate sellest mõttest, kas see töötab?
Ühtepidi on see hea. Aastas on kolm-neli suurt hanget ning kui ühelgi neist edukalt osaleda ei õnnestu, siis on ettevõtte juhid ainult raskete valikute ees. Sisuliselt võib väita, et muud peale riigihangete teede-ehitusturul hetkel suurt teha ei ole.
Samas on ühte suurt objekti odavam juhtida, kui kolme väikest.
Samuti on maanteeamet nentinud, et teedesse riigi poolt investeeritav 2,3 miljardit krooni on "väga suur majanduse elavdamise pakett"? Kas teedesse pandav raha aitab majandust elavdada või on tegemist lihtsalt suurte sõnadega?
Ega ju rohkem ei investeerita kui varem. See tähendab - heal juhul kogumaht säilib tänu odavamatele hindadele ja mingist kasvust rääkida küll ei saa.
Kui palju on teetööde hinnad kukkunud?
20-30%

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas praegune teede remontimise maht on piisav teede korrashoiuks ja kas see suudab anda tööd Eestis tegutsevatele teede ehitamisega tegelevatele ettevõtetele?
Põhimaanteedel on olukord hea. Kahjuks ei saa sama öelda linnade ning asulate (KOV) ja tugi- ning kõrvalmaanteede kohta.
Kuidas läheb teie ettevõttel? Kas olete sunnitud olnud ka palku alandama ja töötajaid koondama?
Meie ettevõttel õnneks tööd on. Kulude kokkuhoiu mõttes oleme vähendanud palku keskmiselt 13% ja 2009. aasta algusest vaadatuna oleme töölepingu lõpetanud 38 töötajaga.
Kas mõnede firmade teede ehitamise ärist kadumisega on ka rohkem ruumi turule tulnud?
Konkurents on endiselt äärmiselt tihe.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele