• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,06%6 201,48
  • DOW 300,96%44 520,27
  • Nasdaq −0,63%20 240,39
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,06%6 201,48
  • DOW 300,96%44 520,27
  • Nasdaq −0,63%20 240,39
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • 01.09.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turul tuleb kand kinnitada täna

Majanduslangusest ehmunud tarbijad ostavad vähem, otsivad paremaid pakkumisi, eelistavad teisi brände, tooteid või kauplusi. Mõned revideerivad isegi oma suhtumist tarbimisse ja tunnistavad selle täiesti mõttetuks.
Ebamäärasus levib äri- ja jaeklientide seas nagu udu, ja tihti reageeritakse sellele instinktiivselt, turunduseelarve külmutamise või kärpimisega. Ent just turundusuuringud aitaksid hädast. Heal ajal kattis hoogne tarbimine hõreda brändi, puuduliku positsioneerimise, hinnakujunduse jt puudused.
Nüüd on teine olukord: piiratud vahenditega turundusjuht vajab kvaliteetseid andmeid ja vettpidavaid analüüse rohkem kui kunagi varem. Kriis on õnneks kiiresti teadvustanud Eesti eripära - turg on väike ja tarbijasegmendid näivad maailma mõistes mikroskoopilised. Kuid ka väikestele segmentidele saab edukalt turundada, kui nutikate uuringute ja turundusplaanidega optimaalsed lahendused leida. Kuna brändieelistused ja tarbimise tase on Eestis üsna paindlikud, on ka uuringute kasutegur siin suurem kui vanadel stabiilsetel turgudel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et vähenenud eelarve mõju oleks võimalikult väike, tuleks keskenduda strateegilise tähtsusega toodetele ja brändidele. Oluline on omada selget pilti lojaalseist ja kasumlikest tarbijaist. Uurige regulaarselt - nii märkab muutusi. Kindlamalt võivad end tunda turundajad, kel on usaldusväärne partner varasemast olemas.
Mõne toote või teenuse puhul võib silmast silma intervjuud või toodete ja reklaamide testid asendada veebiuuringuga.
Ärge kärpige igalt poolt. Nüüd, kui uusi tooteid ja uusi reklaame tehakse vähem, on eriti oluline neid põhjalikult testida. Targad turundajad otsivad märke muutustest tarbija käitumises - kas nad pöörduvad tagasi vanade tarbimisharjumuste juurde, kui langus lõpeb, või omandavad uusi, mis võivad pikema surutise puhul kinnistuda jmt.
Kokku hoidke pigem tehniliste lahenduste pealt, kasutades neist kiiremaid ja odavamaid, aga investeerige enam ettevalmistuse, analüüsi ja planeerimise kvaliteeti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele