• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lääne-Virumaa edukaimad ettevõtte

    Küsimustele vastab Viru Konsortsiumi tegevjuht Ago Koldits.
    Viru Konsortsiumi käive ja kasum kasvasid möödunud aastal vastavalt 101 ja 1809%. Kuidas see õnnestus?
    Me realiseerisime oma 2008. aastal sõlmitud lepingud. Oleme spetsialiseerunud kitsale valdkonnale, tuuleparkide ehitusele, kuid et see valdkond on mahtusid koomale tõmmanud, tuleb meilgi laieneda.
    Kuidas muutuvad käive ja kasum tänavu mullusega võrreldes?
    Sel aastal langevad nii käive kui ka kasum kõvasti. Kuid ma loodan, et jääme kasumi osas plussi. Käive ilmselt väheneb võrreldes mullusega kaks korda. Tuuleparkide ehitusmahud on alanenud, viimased ehitasime Torisse.
    Mis toimub Eesti majanduses järgmisel aastal - algab kasv, jätkub langus või stabiliseerume samal tasemel?
    Ma ei oska öelda, mis Eesti majanduses 2010. aastal toimub. Aga kindel on see, et meie valdkonnas, ehituses, majandus langeb. Loodan, et see langus korrastab meie valdkonnas turgu, sest turg on tõtt öelda ära rikutud. Tellijatele võib praegune olukord hindade mõttes soodne olla, kuid ma arvan, et kui ehitus taas hoogu sisse saab, võib see kaasa tuua ehitushindade järsu tõusu. Ma usun, et see võib juhtuda 2010. aasta teisel poolel, kui praegune olukord hakkab tellijale kätte maksma.
    Kuidas firma edukalt majanduslangusest välja juhite? Mida olete viimasel aastal varasemast teistmoodi teinud?
    Ma ei oskagi öelda. Me püüame ettevõtte majanduslangusest läbi juhtida, kuid kas see ka õnnestub? Hindade alapakkumisega ei tohi kaasa minna.
    Näiteks meie firma, kes teeb kõiki töid enamjaolt ise ja alltöövõtjaid ei kasuta, siis meile tähendaks see pankrotti.
    Millised on valdkonna ja ka maakonna firmadele suurimad ohud ja võimalused praegu?
    Suurim oht on alapakkumine. Loomulikult trafaretne väljend, aga kulutusi peab oskama kokku hoida. Kui meil poleks 2008. aasta nii hästi läinud, poleks seda aastat kasumis olnud.
    Metoodika
    Lähteandmed on kahe viimase majandusaasta müügitulu, kasum/kahjum enne makse ja omakapital kokku aasta lõpus.
    TOPi pääsemiseks peab ettevõte asuma või omama tootmistegevust vastavas maakonnas ning olema tegutsenud vähemalt kolm viimast aastat.
    Näitajate põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse.
    Kogu Järvamaa ettevõtete edetabel www.aripaev.ee/top
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Börs: USA turul parim nädal alates juunist
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
Keskerakonna valimisöine galerii: absoluutne enamus libises käest
Keskerakond oli südaöise seisuga absoluutset enamust Tallinna 79-liikmelises volikogus kaotamas, ehkki Mihhail Kõlvart tegi isikliku rekordi 27737 häälega.
Keskerakond oli südaöise seisuga absoluutset enamust Tallinna 79-liikmelises volikogus kaotamas, ehkki Mihhail Kõlvart tegi isikliku rekordi 27737 häälega.
Pika ajalooga veofirma lõpetab tegevuse: pojal keelasin transpordiärisse mineku ära
Aastakümneid transpordiäris tegutsenud ettevõtja Viido Laane otsustas oma firma Veopartner OÜ masinate mootorid seisma jätta ja äri kinni panna. „Sel tegevusel ei ole täna enam mingisugust mõistlikku mõtet,“ ütles ta.
Aastakümneid transpordiäris tegutsenud ettevõtja Viido Laane otsustas oma firma Veopartner OÜ masinate mootorid seisma jätta ja äri kinni panna. „Sel tegevusel ei ole täna enam mingisugust mõistlikku mõtet,“ ütles ta.