Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google hüppab tulevikuärisse
Google on otsingumaailma kuningas. Aga ta ei istu oma kuldse krooniga mõnusalt troonil, vaid kasvatab oma kuningriiki kindla järjepidevusega.
Internetigigandi juht Eric Schmidt ütles hiljuti, et plaanib teha umbes ühe ülevõtmise kuus, mis valdavalt oleksid väiksemahulised, ning suurema ostu iga aasta või kahe tagant. Nüüd on teoksil see tõsisemat sorti ülevõtmine, mis on ettevõtte üks suurimaid varasemate YouTube ja DoubleClick kõrval.
Esmaspäeva õhtul teatas Google, et võtab üle üle suurima mobiiltelefonidele suunatud reklaamivõrgustiku AdMob ning maksab tehingu eest aktsiates 750 miljoni dollarit. Koos oma valdkonna kõige edukama ettevõttega saab veebihiid enda hõlma alla ka 140 suurepärast IT-inseneri.
Samm annab Google'ile veel võimsama haarde kõige kiiremini kasvavas reklaamiäri valdkonnas ning ka võimaluse ühendada oma otsingureklaamid AdMob võrgustikuga, et näidata oma reklaame ka mobiili veebilehtedel ning rakendustes, mis mobiiltelefonidel töötavad.
Google on ka ise üritanud sellist kanalit arendada, aga suhteliselt ebaõnnestunult, nagu ta ka ise tunnistab. Tema kahe aasta taguse ürituse suutis kolm aastat tagasi loodud AdMob väga edukalt seljatada paljuski tänu sõltumatusele mobiilioperaatoritest. AdMob'i looja Omar Hamoui on suutnud investoritelt ettevõtmisse meelitada pea 50 miljonit dollarit.
Mobiilireklaam on juba praegu teinud iPhone'i ja sellest kasvanud nutitelefonide "generatsiooni" toel väga tugeva kasvu. Septembris saatis AdMob erinevatele mobiiltelefonidele kokku 10,2 miljardit sõnumit, mis on aastatagusest enam kui kaks korda rohkem. Uuringfirma eMarketer andmetel kasvab mobiilireklaami turg selle ja järgmise aasta jooksul 43 protsenti. Finantsnõustamisfirma Collins Stewarti analüütik Sandeep Aggarwal ootuste kohaselt võib Google mobiilireklaamiga iga-aastaselt teenida 4 miljardit dollarit juba aastaks 2012 või 2013, sest turundajad sihivad aina enam mobiiliturgu senise veebi asemel.
Google on vist tõesti avastanud järgmise "suure asja" ning valmistub ka seda turgu suhteliselt tugevalt positsioonilt valitsema.