• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.12.09, 18:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: Uus SL ootab majanduses päikeselist ilma

Mercedese insenerid tegelevad uue Mercedes-Benz SLi arendamisega, maailmamajanduses päikeselisi ilmu ootav auto peaks debüteerima 2012. aastal Pariisi autonäitusel.
Uus kahekohaline kupee vahetab Mercedese mudelivalikus välja juba 2001. aastast tootmises oleva viienda põlvkonna SLi. Seega on viimane aeg uue versiooni turuletoomiseks.
Hoolimata sellest, et tähist SL saab lahti seletada sõnadega "Super Light" ehk ülikerge, pole kaasaja SLid seda vähimalgi moel. Pigem kuulub ligi kahetonnise tühimassiga sõiduk kupeemaailma raskekaallaste hulka.
Tõenäoliselt üks valdkond, milles tehtud edusammudest kahe ja poole aasta pärast Pariisis meile raporteeritakse, ongi seotud just auto kaaluga ning selle vähendamiseks tehtud pingutustega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Muus osas jääb uus SL klassikaliseks Mercedeseks: mootor ees, vedav sild taga. See tingib ka autole iseloomuliku pika ninaga silueti. Alles jääb ka seni SLide tunnuseks olnud kõva metallist lahtikäiv koorikkatus.
Hetkel ei ole midagi võimalik öelda veel uue SLi jõuallikate kohta, kuid firma senist mudelipoliitikat teades pannakse rõhk korralikele hobujõududele ning samas ka madala ökoloogilise jalajälje rõhutamisele.
Eelkõige tähendab see turbolaadimisega bensiinimootorite kasutamist ning kindlasti ka vähemalt ühte hübriidse jõuallikaga varianti. Diiselmootori kui pühaduseteotusega SLi arendamisel aga ei arvestata.
 
Uus Mercedes-Benz SL
5 fotot
  • Uus Mercedes-Benz SL
  • Foto: Automedia

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele