Tartu ärimees Neinar Selile kuuluv kilepakendite tootja Estiko-Plastari kasum tõusis 2009. aastal enam kui viis korda, ulatudes 10,1 miljoni kroonini. Firma puhasrentaabluse kergitas see 5 protsendi juurde, mida ettevõte näitas viimati buumiaastatel.
Estiko-Plastari värske majandusraporti kohaselt oli kasumlikkuse tõusu taga materjalide hinnalangus 2009. aasta esimeses pooles. Lisaks toodi välja muutused tooteportfellis. Suurendatud on lamineeritud (tugevdatud) toodete müüki ja vähendatud kilede müügi osatähtsust. Samuti on kasumlikkus kasvanud vähenenud intressikulude arvel, kuna aastaga kahanes ettevõtte laenukoormus 63,7 miljonilt 39,5 miljoni kroonini.
Ehkki keskmine töötajate arv vähenes aastaga ettevõttes 148 inimeselt 128 inimesele, vähenesid tööjõukulud vaid 4 protsendi võrra.
Estiko-Plastari 2009. aasta käive ulatus 248,2 miljoni kroonini, mida on 12 protsenti vähem kui aasta varem. Väga tugev käibe langus toimus muude tööstusharude segmendis (122,4 miljonilt 78,6 miljoni kroonini), kuna ehitussektori langus avaldas ettevõtte majandustegevusele mõju nii Balti riikides kui ka Venemaal. Samas suudeti toiduainetetööstuse segmendis parandada oluliselt positsioone nii Baltimaades kui ka Skandinaavias (segmendi käive kerkis 113,0 miljonilt 137,9 miljonile kroonile).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Käimasolevaks aastaks loodab Estiko-Plastar kasvada käibe 260 miljoni kroonini (kasv ligi 5%). Aruanne toob juhtkonna 2010. aasta peamise eesmärgina välja uute ja täiendavate klientide leidmine välisturgudelt, tasandamaks seniste klientide müügimahtude vähenemist.
Estiko-Plastar on Äripäeva andmeil üks suuremaid Eesti firmasid, mis on suutnud praeguseks oma 2009. aasta majandusaruande kokku lüüa.