• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.05.10, 20:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lootskala strateegia aitab väikefirmad suurturgudele

Sampo Liidrite Foorumil tutvustas juhtimisguru ja ärimõtleja Peter Fisk „lootskala strateegiat“ (Pilot Fish Strategy) ja seda, kuidas strateegiat järgides rahvusvahelisele turule minna.
Fisk tõdes, et ettevõtjad kukuvad tihti läbi selles punktis, kus tahetakse teha rohkem ja olla suurem. „See on punkt, kus kukutakse läbi, kuna koduturul edu saavutanud ärimudeliga pole kuigi tihti välisturgudel läbilööki saavutatud. Võitlus suurettevõtetega ei too väikefirma jaoks edu, väikefirmad peaksid suurfirmadega koostööd tegema. Partnerlus on võimalus kasvuks ning selle asemel, et võistelda konkurentidega, on küsimus, kuidas nendega koostööd teha," lisas Fisk.
Tema arvates võib olla „lootskala strateegia“ uus strateegia väikefirmadele välisturgudele pürgimiseks.„Strateegia seisneb neljas sammus: 1. kuidas leida oskusteave või kogemus, milles olete tõesti hea; 2. kuidas leida „haikala“ ehk suurfirma, kes võiks seda oskusteavet vajada; 3. kuidas seda vastastikku kasulikku partnerlussuhet hallata; 4. väärtuse märkamine ehk kuidas õige aja saabudes oma äri haikalale maha müüa. Või hoopis ise haikalaks hakata!”
„Oskusteave või kogemus võib olla teenus, firma know-how, toode, mis on tõeliselt eristuv maailmas. Näiteks me kõik teame Hiina luku- ja nööbitootja brändi YKK. YKK töötab koos rõivatootjatega, ta on nende partner. Kuid miks YKK ei tooda kunagi ise riideid?“ küsis Fisk. „Kuna ta teab, et nende oma tooted on unikaalsed. Selle asemel, et suureks kasvada, tuleb fokuseerida sellele, mida sa hästi teed.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine samm, partneri leidmine ning kuidas neile läheneda, on kõige raskem osa, tõdes Fisk. „Selleks tuleb lähedastel turgudel valida sihtrühm ja tootekategooriad ning seeläbi oma unikaalsus siduda partneriga sellel turul,“ soovitas ta. "Kolmanda sammuna tuleb selgitada, kuidas saan oma partnerile suuremat väärtust lisada ning samal ajal ise kasvada, kuidas saab koos innovaatilisem olla.“
Neljandaks tekib ettevõtjal küsimus, et kas see strateegia ka sisse toob, kas investeeringud toovad tagasi, ütles Fisk. „Uutele turgudele jõudes ning mitmete partneritega koostööd tehes kasvab käive. Lootskala võib oma käivet juba 4-5 aastaga kahekordistada. Üksinda suurtel turgudel kasvada võib olla hirmutav ja liiga kallis. „Lootskala strateegia“ on odav ja riskivabam ning väikese ja erilisena võib olla väga edukas,“ märkis Fisk.
Peter Fisk eristub paljudest teistest ärimõtlejatest Sampo Liidrite Foorumi korraldaja Fastleader.comi andmetel sellega, et ta ei jutusta ümber kümme aastat tagasi välja antud raamatut, vaid loob iga kord midagi unikaalset. Sampo Liidrite Foorumil esitletakse esmakordselt lootskala strateegiat (Pilot Fish Strategy), mille Fisk on välja töötanud senise uurimistöö baasil just selleks, et aidata kaasa väikeste ja kesksuurte ettevõtete rahvusvaheliseks muutumisele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele