Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sarnet: raudtee erastamine ei läinud lörri

    Ehkki Eesti Raudtee enamusaktsiate erastamisega kaasnesid skandaalid ja viis aastat hiljem raudtee taasriigistati, ei pea agentuuri kauaaegne juht Väino Sarnet EEA viimast suuremat tehingut ebaõnnestunuks.

    „Ma ei pea erastamisagentuuri viimast suuremat tehingut lörriläinuks,“ ütles Sarnet. „Eks õppetundide eest tuleb ju ikka maksta.“
    Täna üheksa aastat tagasi lõppes ASi Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate skandaalne erastamissaaga, kui USA, Briti ja Eesti investoritele kuuluv OÜ Baltic Rail Services (BRS) kandis lubatud miljardikroonise ostusumma erastamisagentuuri arvele. Tegu oli kaks kuud hiljem ametlikult tegevuse lõpetanud erastamisagentuuri viimase suurema tehinguga.
    Eesti Raudtee erastati Mart Laari nn 2. valitsuse ajal ja majandusministriks oli erastamise ajal Mihkel Pärnoja. Eesti Raudtee aktsiad ostis riik 2007. aasta 9. jaanuaril tagasi, makstes BRSile 2,35 miljardit krooni. See tehing tehti Andrus Ansipi nn 1. valitsuse ajal ning majandus- ja kommunikatsiooniministriks oli siis Edgar Savisaar.
    „Piir eraomandi ja riigi avaliku sektori vahel on eri riikides eri koha peal ja see piir sõltub poliitilisest maitsest,“ rääkis Sarnet. „Ja kui seda piiri ei katseta, siis ei saagi ju selle olemasolust kunagi teada.“
    Sarneti sõnul oli nii raudtee müük kui tagasiostmine teatud märk. „Mõlemad on kõikumised piiri peal ehk kui ei ole enam täielikku selgust, kas parem on olla siin- või sealpool piiri, kipub ikka kõikumine olema,“ jätkas Sarnet. „Otsus, kas raudtee erastada või hoida riigi käes, oli majandus-poliitiliselt ju täiesti selle piiri peal.“
    Sarneti andmeil on suhteliselt vähe näiteid, kus raudtee on eraomanduses. „Näiteks on pikaajaline kogemus Austraalias ja Ameerikas, kus raudtee on eraomanduses, ja eks me selle kogemuse peale ka lootsime,“ lisas Sarnet.
    Sarnet oli erastamisagentuuri peadirektor 1.09.1993-27.10.1999. Praegu töötab ta Tallinna linnavalitsuse sisekontrolli teenistuses eksperdina.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.