• Jaga lugu:

    Vink: säästust leitud raha loob win-win olukorra

    Lepingutingimused, mis jagavad säästust tekkinud summad ehitaja ning tellija vahel pooleks, toovad Nordecon International ASi juhi Jaano Vingi sõnul võitu nii ehitajale kui tellijale, kes saab hoone algselt plaanitust odavamalt kätte.

    Järgneb Jaano Vingi vastus küsimusele: "Kuidas suhtute ehitusprojekti kulude kokkuhoiust tekkinud kasumi jagamisse riigihankel?"
    Ehituskulude kokkuhoiust tekkinud täiendavate rahaliste vahendite kokkulepitud proportsioonis jagamist tellija ning ehitaja vahel on erahangetel kasutatud tõepoolest üsna sageli. Selline lähenemine on mõlemale osapoolele kasulik eelkõige siis, kui ehitusprojekti koosseis pole enne ehitushanget lõpuni läbi töötatud ja tellija annab endale aru, et ehitaja suudab spetsialistina kallile ehitusele tehtavaid kulutusi projekti käigus vähendada ilma, et see kahjustaks ehitise kvaliteeti. Nimetatud juhul annabki vastav kokkulepe win-win olukorra, kus kasu saavad mõlemad – ehitaja on huvitatud leidma soodsamaid lahendusi ning tellija saab planeeritu soodsamalt kätte.
    Mis puudutab riigihankeid, siis arvan, et ma ei eksi, kui ütlen, et paljudel täna läbiviidavatel riigihangetel, kus kasutatakse näiteks rahvusvaheliselt tunnustatud punase FIDICu kohaseid lepingutingimusi, on tõesti ehitajal, kes pakub töö käigus tellijale välja aktsepteeritava odavama lahenduse, õigus küsida ja saada endale ka pool saavutatavast rahalisest kokkuhoiust. Kõnealust küsimust piiritlevad küll täpsed protseduurid, kuid nende täitmisel – nii see on.
    Taust: Punaseks FIDICuks nimetatakse Insenerkonsultantide Rahvusvahelise Föderatsiooni (FIDIC) koostatud standardseid ehituslepingu tingimusi, mille puhul teeb töövõtja ehitustööd tellija antud ehitusprojekti alusel. Lepinguvormina on kasutusel on ka nn kollane FIDIC, mis tähendab, et töövõtja ise koostab ehitusprojekti ja teeb selle põhjal seadmestamise ning ehitustööd.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Tulemuste ootus keris indekseid ülespoole
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
USA peamised indeksid lõpetasid päeva kergelt rohelises, kui investorid ootavad suure huviga suurte tehnoloogiaettevõtete teise kvartali tulemusi ning Föderaalreservi kohtumist, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.