• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 19.12.10, 23:00

Saku reklaam võib eksitada õllesõpru

Nimelt pakutakse seal pubikülastajale uut moodi töödeldud õlut, mille kohta annab taustatekst teada: "Puhas värskus. Saku Originaal. Kristallfiltreeritud. Mitte keedetud."
"Saku Õlletehas eksitab tarbijat, kui ütleb, et nende õlu ei ole keedetud," kommenteeris konkurent, ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop. "Kui ta ütleks, et nende õlu ei ole pastöriseeritud, siis oleks kõik õige olnud."
Noobi kinnitusel on keetmine õlleteo alus ja keedukoda õlletehase süda. "Õlut ei saagi teisiti teha kui virret keetes," seletas Noop. "Just keedus paneb õlle maitse paika."
Ka õlletootjate liidu juht Jüri Kert möönis, et reklaam on eksitav. "Ehkki inimesed ju üldjuhul õlle tegemisest suurt midagi ei tea, võib nii mõnelegi seda reklaami vaadates jääda mulje, et Saku Õlletehas on õlle valmistamiseks mingi täiesti uue tehnoloogia leidnud," rääkis ta.
"Reklaamis on keetmise all siiski mõeldud pastöriseerimist, mis paljudel juhtudel on viimane etapp enne õlle villimist. Pastöriseerimine tähendab õlle kuumutamist teatud kraadideni, et hävitada pärmid ja bakterid ning pikendada õlle säilivust," selgitas Kert.
Saku Õlletehase kommunikatsioonispetsialisti Kaarel Kutti kinnitusel mõtlesid nad reklaamiagentuuris Division teostatud telereklaami võimalike tõlgendusohtude peale, ent leidsid, et antud lahendus - lööva ja selge reklaamikeelega reklaam - on parim, toomaks välja Originaali eripära.
"Nende inimeste jaoks, kes teavad, kuidas õlut tehakse, võib see ehk tõesti tunduda mõnevõrra eksitav, aga tavainimese jaoks peaks Saku Originaal mällu jääma kui teistsugune õlu," ütles Kutti.
Ma ei usu, et Saku Originaali telereklaam eksitab tarbijat. Reklaamis on kasutatud kujundlikku võrdlust. Meie eesmärk oli reklaamiga välja tuua kristallfiltreeringu kui protsessi eripära, sest tavaline õllejooja ei tea, mis asi see kristallfiltreering on. Reklaamiagentuur mõtles, kuidas seda kujundlikult selgitada, et inimestel tekiks mingi assotsiatsioon.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele