Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rikkad Hiina turistid vallutavad Euroopa
Hiina kasvavast keskklassist ning uusrikastest on saanud atraktiivne klient Euroopa turismitööstusele. Enam pole Vene turist see, kes Pariisi luksuspoodides enim kulutab, nüüd on need Hiina uusrikkad, kirjutab Economist.
Enam ei ole Vene turist see, kes Pariisi luksuspoodides enim kulutab või kasti kaupa kuulsaimate veinimõisate toodangut ostavad (600 eurot pudel) – nüüd on need Hiina uusrikkad, kirjutab ajakiri Economist oma viimases numbris.
Hiina turisti huvitab Euroopas palju sellist, mis huvitab teisigi turiste – Eiffeli torn Pariisis või Suur Kanal Veneetsias. Kuid lisaks on hiinlastel rida selliseid sihtkohti, mis paljudele pähegi ei tuleks – Karl Marxi muuseum Trieris või Hugo Bossi vabrikupoed Metzingeris.
Kindlasti on klassikalist muusikat kõrgelt hindavate hiinlaste kaardil ka Beethoveni sünnilinn Bonn ning esimesena hiina keelde tõlgitud Shakespeare'i näidendi "Romeo ja Julia" kuulsa rõdustseeni koht Veronas.
Oluliselt vähem Euroopat väisavaid Hiina turiste jõuab aga Suurbritanniasse ja põhjus on lihtne – Suurbritannia ei ole ühinenud Schengeni viisaruumiga.
Oma põhiolemuselt on Hiina turist ostuturist, teda ei kütkesta Euroopa luksushotellid ega peened road, vaid eelkõige Euroopa luksuskaubad, materiaalsed asjad. "Odav öömaja, kallid ostud" – nii iseloomustab Euroopa turismitööstus Hiina turisti.
Paljud hiinlased külastavad Euroopat juba teist ja kolmandat korda.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.