AS Eesti Statoil esindaja Jaanus Pauts kinnitas, et ettevõte impordib kõik mootorikütused Eestisse ise.
„Mootorikütuste kõrge ja stabiilse kvaliteedi tagamiseks konkurentsivõimelise turuhinnaga on Eesti Statoilil sõlmitud pikaajaline tarneleping Statoil ASAga,“ lisas Pauts. Viking Oili või Vikingfueliga ei ole Eesti Statoil tehinguid teinud.
Äripäev palub neil kütusemüüjatel, kes Neste algatatud üleskutsega ühinevad ja soovivad avaldada enda kütusefirma tarnijad, et avaldada absoluutselt kõik firmad, kellelt ostsite 2010. aastal mootorikütuseid.
Eesti kütuseäri on viimasel paaril aastal toiminud kui superskeem, kus ausaid ja ebaausaid pole võimalik täielikult eristada, kütuse teekond lõpptarbijani on uskumatult käänuline ja kurvides voolab maha kümneid miljoneid eurosid maksuraha.
Äripäev tutvustas loos üht kütuseturul suurte summade pööritajat, endist politseitöötajat Kaupo Püvi, kes tegeles minevikus aastaid autode varastamisega. Viimasel paaril aastal on ta aga kütuseturul jäänud silma suurte summade pööritamisega ning tõusnud paari aastaga kohalike aktsiisiladude üheks suuremaks hulgimüüjaks. Püvi esimese kütusefirma nimi on osaühing R&B, mis praeguseks kuulub Äripäevas mitmes tankiste tutvustavas loos figureerinud Panama firmale Transatlantic International Brokers Corp.Teine Püvile kuulunud firma Viking Oil on liikunud täpselt sama teed ja praegu tegutseb Püvi kolmanda firma, Vikingfueli kaudu. Kliendid on Püvile lojaalsed püsinud firmade vahetumisest hoolimata. Tõsi, ka Vikingfuel ei kuulu enam Püvile, vaid tema kirju minevikuga sõbrale, Viljandi meelelahutusärimehele Andres Pajumägile, kuid Püvi on endiselt ettevõtte tegemistega seotud.
Äripäeva andmetel on näiteks Olerex mõistatusliku ärimudeliga Vikingfueli ja tema eelkäija Viking Oili suurklient, ent Olerexi üks omanik Antti Moppel jättis Äripäeva küsimusele kliendisuhte kohta vastamata. Lisaks ärisidemetele Vikingfueliga jättis Olerex nimetamata, kellelt veel kütust ostetakse, tuues välja ainult ühe suurema tarnija.
Seotud lood
Oma partnerite pärast on põhjust punastada jaeketil Olerex, kelle tarnijate hulgast paistab silma mitu maksupettureile iseloomuliku käitumisega tarnijat. Kütusefirma teatel tunnevad nad piinlikkust.
Go Oili nõukogu liige Aivo Pärn leiab, et Neste üleskutse avaldada oma tarnijad pole mõistlik, sest selle põhjal ei saa ajaleheveergudel ettevõtteid ausateks ja mitteausateks jagada.
Möödunud reedel Äripäevas ilmunud uurimusele kütuseturul toimuvatest maksupettuse skeemidest järgnenud järelkajad näitasid väga lihtsa võimaluse, kuidas petuskeemide kasutamist takistada. Maksuamet peaks tegema avalikuks aktsiisiladudes toimuvate tehingute statistika. Paari hiireklõpsu abil võiks iga soovija näha, milliste firmade vahel liigub konkreetne kütusekogus aktsiisilaos ning millised firmad on tanklakettide ja suurtarbijate tarnijad.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele