• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 26.05.11, 16:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtlusamet: maksustame siiski ainult reklaame

Tallinna ettevõtlusameti hinnangul maksustavad nad siiski ainult reklaame ehk seda, mille kohta ei kehti maksuvaba erandit.
2009. aasta detsembris kehtestatud reklaamimaksu määruse kohaselt on reklaam teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil, selgitas reklaami- ja müügimaksu osakonna juhataja Riina Koit.
Teeviitasid ei maksustata reklaamimaksuga, kui nad vastavad liikluseeskirja suunaviida nõuetele, lisas Koit. Liikluseeskirja liiklusmärk 63 näitab sõidusuundi asulate või teiste objektide juurde ja kaugust nendeni. Märgil võib olla osutusmärke ja teisi liiklusmärke, mis teatavad sõidukorra iseärasustest, teeninduskohamärkide sümboleid, teisi ametlikult kinnitatud sümboleid ja embleeme. Liiklusmärk 636 näitab sõidusuunda juriidilise isiku juurde ja kaugust selleni.
"Selleks, et teeviita saaks lugeda liiklusmärgiks, peab vastav märk olema kooskõlastatud pädeva ametiga," märkis Koit lisades, et reklaamina ei käsitleta ja toitlustusettevõtte peasissekäigu läheduses olevat pakutavate roogade ja jookide hinnakirja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reklaamiseaduse seletuskiri lubab välireklaamiks lugeda kõik selle, mis on paigutatud avalikku kohta nagu linnatänavatega külgnevatele aladele, väljakutele, hoonete välisseintele, spordiväljakutele, ühistranspordivahendite sise- ja väliskülgedele või mis on avalikust kohast jälgitavad.
"Välireklaamiks on ka näiteks kaupluse vaateaknale paigutatud reklaam, mis on selgesti suunatud tänaval möödujatele," ütles Koit.
Reklaamimaks on kohalik maks, mille tasumiseks arveid ei väljastata, kuid Tallinna Ettevõtlusamet jälgib linnaruumis toimuvat ning saadab välja teateid koos fotodega reklaamidest, mille kohta ootab ettevõtjalt maksudeklaratsioone.
Koidu andmetel on 2011. aasta reklaamimaksu prognoos linna eelarves 1 917 349 eurot. 25. maiks oli reklaamimaksu laekunud juba 1 096 050 eurot.
2009. aastal kogus Tallinn 29 099 976 krooni ning 2010. aastal 27 560 700 krooni eest reklaamimaksu. Kui reklaamimaksu kogumine praeguses tempos jätkub, laekub seda üle 40 miljoni krooni ehk ligikaudu 2,6 miljonit eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele