• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.11.11, 06:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pakend olgu riigikeeles

Ideaalvariandis oleks õige teha igale turule oma pakend, kuid suuremahulistel toodetel pole mõistlik hoida turuunikaalseid pakendeid. Siiski peaks pakend vastama ELi nõuetele, st seal olgu riigikeeles kirjas toote nimetus, ohutuslaused ja kasutusjuhend.
"Mitmekeelsed pakendid on tingitud suuresti tootmismahtudest. Meie toodete portfell on lai ja sellest tulenevalt on tootmispartiid suhteliselt väikesed ja igale maale oma pakendit toota ei ole otstarbekas," kommenteeris Valio Eesti ASi ekspordidirektor Elar Ollik.
Mayeri Industries ASil on pesupulbripakendid seitsmekeelsed. "Loomulikult on iga riigi jaoks eraldi pakendi tootmine palju kallim. Ja ka valmis toodete laoseisude optimeerimise eesmärgil on kõige mõistlikum kasutada multikeelset pakendit," kommenteeris ettevõtte müügidirektor Tanel Martin.
Fazeri pagaritoodetel on igal turul erinev pakend ning oma kaubamärk, kuigi toode on sama. "Üks asi on see, et peal on erinevad tekstid erinevas keeles. Teine asi on erinev märgistus alates toote sisaldusest ja kirjeldusest kuni erinevate pakendiringluse märgistuste ja muude maksumärgistusteni," kommenteeris ettevõtte juht Kristjan Kongo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pikemalt loe tänasest Äripäevast.
Autor: Kadrin Karner, Alyona Stadnik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele