Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lego sai kriitikat sooliste stereotüüpide pärast

    Sotsiaalvõrgustikus Facebook on algatatud mänguasjatootja Lego vastane kampaania, kuna viimane plaanib välja lasta tüdrukutele mõeldud tootesarja, mis toetab tarbijate meelest soolisi stereotüüpe.

    „Me oleme viimaste päevade jooksul vastanud suurele hulgale küsimustele ja kommentaaridele sotsiaalmeedias,“ ütles Äripäevale Lego kommunikatsioonijuht Charlotte Simonsen. „Tegutseme selles osas edasi ja vaatame, milliseid järeldusi kõikide nende kommentaaride põhjal teha.“
    Nimelt toob Lego peatselt müügile eraldi tüdrukutele mõeldud sarja Lego Friends, mille tüdrukutest tegelased on pandud tegevuspaikadesse nagu kohvik, pagarikoda, rand, ilusalong ja lemmikloomade näitus. See on pannud lapsevanemaid üle maailma postitama Lego Facebooki lehele kriitikat ja kutsuma üles ka teisi sama tegema, sest uus sari õpetab nende hinnangul tüdrukutele iganenud soolisi stereotüüpe.
    Tarbijad meenutavad Legole, et 1981. oli mänguasjatootjal kampaania, kus kujutati tüdrukuid mängimas n-ö tavaliste ehk mitte eraldi poistele või tüdrukutele mõeldud legoklotsidega ning reklaamlause ütles tüdrukute käte all valminud ehitiste kohta „What it is, is beautyful“ (See, mis see on, on ilus – toim).
    Miks on Lego klotsid vaid poisteosakonnas?
    New Yorgis asuv organisatsioon Spark algatanud ka petitsiooni, milles nähakse probleemina, et tavalisi Lego klotse müüakse mänguasjapoodides vaid poiste osakonnas ja et legokomplektides ning ka reklaamides on liiga vähe tüdrukutest tegelasi. Petitsioonile allakirjutanud üle 1800 inimese paluvad Legol tuua tagasi 1980. aastate kampaania, müüa tavalisi legosid ka tüdrukute osakonnas, lisada tavakomplektidesse ja reklaamidesse rohkem tüdrukuid ja selle kõige kohta ka avalik teade välja anda.
    Lego esindaja Simonseni sõnul võetakse Lego grupis selliseid tarbijate signaale, kommentaare ja reaktsioone väga tõsiselt. „Ja seda ka antud juhul. Me oleme tähele pannud, et tarbijate seas varieeruvad arvamused selliste teemade kohta – on nii positiivseid kui ka negatiivseid.“
    Ta ütles, et igasuguste kommentaaride rohkust võetakse märgina, „et vanematel on tugevad ja positiivsed tunded Lego toodete suhtes ja nad usuvad, et need (mänguasjad – toim) on nende laste jaoks väga väärtuslikud.“
    Lego lootis tüdrukutele meeldida
    Kuna tooted pole veel müügile tulnud, ei osanud Simonsen öelda, kas praegune kriitika müüginumbreid mõjutab. Tegelikult loodab Lego tüdrukutele suunatud toodetega aga tüdrukute seas oma populaarsust tõsta. “Viimaste aastate jooksul ei ole me väga palju suutnud tüdrukute tähelepanu võita,” tõdes Simonsen. “See uus sari on üks viis tõmmata tüdrukud avatud võimalustega (open-ended) mängude juurde, mida Lego tooted pakuvad.”
    Lego Friends on tema sõnul sari, mille väljalaskmisele on eelnenud üks põhjalikumaid uurimusi. Üle 800 tüdruku Saksamaalt, Ameerikast, Suurbritanniast, Prantsusmaalt, Taanist ja Koreast testisid mänguasju nende arendusfaasis ja tagasisidet küsiti ka emadelt.
    “Meie globaalne uurimus näitas, et emadele valmistab üldiselt pahameelt, et enamik 5-9aastastele mõeldud mänguasjadest – peale nukkude ja käsitöötoodete – on toodetud pigem kollektsioneerimiseks kui loominguliseks mängimiseks. Emad tahavad, et tütred oleks passiivse asjade kogumise asemel mänguga haaratud. Märkimisväärne enamus emadest märkis, et peavad Lego Friends sarja nn nutikaks mänguasjaks, kuna see eeldab tüdrukute mängus osalemist ja annab neile võimaluse teha ise mängu igal sammul otsuseid.”
    Simonseni sõnul ei tähenda see, et nad ootaksid, et kõik tüdrukud hakkaksid just Lego Friendsi komplekte armastama. “Me teame, et paljudele tüdrukutele meeldib näiteks Harry Potteri temaatika ja Lego City komplektid. Nii et tüdrukute jaoks on muidugi palju teisi valikuvõimalusi.”
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.