• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 04.01.12, 19:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina lubab eirata EL-i lennuliinide saastemaksu

Hiina lennufirmad keelduvad maksmast Euroopa Liidus alates sellest aastast lennuliinidele kehtestatud saastemaksu, samas kui teised Aasia lennufirmad loodavad lisakulu reisijate arvele kirjutada, vahendab uudisteportaal Reuters.
Alates 1. jaanuarist kehtib Euroopa Liidus lennuliinidele heitgaasimaks, mida peavad maksma kõik lennufirmad, mis lendavad mõnda EL-i liikmesriiki. Lisaks Hiinale on maksu kritiseerinud ka mitmed teised riigid, seal hulgas USA ja Kanada, kelle sõnul rikutakse seeläbi varasemalt sõlmitud kliimamuutuste ja lennunduse pakte, kuid sellele vaatamata otsustas Euroopa kohus, et lennufirmade lisamine emissioonide kauplemise süsteemi (ETS) ei riku varasemaid rahvusvahelisi kokkuleppeid.
Hiina neli suuremat lennufirmat Air China, China Southern Airlines, China Eastern Airlines ja Hainan Airlines kaaluvad Euroopa Liidu regulatsiooni vastu kohtusse pöördumist. Sama plaan on ka Austraalia Qantas Airwaysil. Samas on neil veel veidi järelemõtlemisaega, sest esimene summa tuleks välja käia alles 2013. aasta märtsis.
Maailma üks suurimaid lennufirmasid Lufthansa hoiatas esmaspäeval, et reisijatel tuleks valmistuda pileti hinna tõusuks, sest Lufthansa emissioonimaksu enda kanda võtta ei soovi.Ka Rahvusvahelise Õhutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) president sõnas, et suure tõenäosusega kannavad lennufirmad maksu üle piletihindadesse. IATA hinnangul võib saastetasu lennufirmadele sel aastal maksma minna ligi 1,2 miljardit eurot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Maarja-Liis Mitri

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele